Fullmåne

mamma2be89

Betatt av forumet
I dag ska der ver fullmåne ut i fra kalenderen :-) er det flerne fødsler rundt fullmåne? Hva har dere hørt om dette?

Termin 2 Februar 2014 ♥♡♥

Er vel ikke noe vitenskapelig hold ved den påstanden, men man kan jo gjerne tro så mye man vil på det ;-) tror ikke det blir noe fullmåne baby her...

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Nei, ingenting slikt kan vel bevises, men er jo litt spennende :-P jeg er jo så klar til å få treffe babyen nå at jeg har jo ett lite håp, men er jo fortsatt over 2 uker til termin, så tror jeg må smøre meg med tolmodighet :-P

Termin 2 Februar 2014 ♥♡♥

Kunne tenkt meg å møte babyen snart jeg og, men har innsett at det er en ny sjef i huset ;-P

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Mamma er overbevist om at det er sånn. Hun tror jeg føder i natt. Nå er hun også ekstremt overtroisk på ALT, men jeg tar det med en klype salt. Hadde jo egentlig passet veldig fint, så får jeg hilse på snuppa nå.

Har termin 4 februar... 37+5 i dag :-O ! :-)

Mamma er overbevist om at det er sånn. Hun tror jeg føder i natt. Nå er hun også ekstremt overtroisk på ALT, men jeg tar det med en klype salt. Hadde jo egentlig passet veldig fint, så får jeg hilse på snuppa nå.
Sånn er det med familien her også, de er hellig overbevist om at jeg kommer til å føde 15.februar da det er fullmåne da og jeg har termin 13.feb! Jeg derimot tror det skjer når skjer:p

Har ingen tro på at fullmånen har noe å si på om baby er klar for å komme ut eller ikke :)

Månen styrer jo med syklusen til kvinner så usannsynlig er det jo ikke.
Ifølge det kinesiske horroskopet skal det være 13 mnd i året og alle på 28 dager.
28 * 13 = 364.
Virker jo litt logisk ;)

Håpar den ikkje påvirker i natt, men neste fullmåne i februar så kan den godt ha innvirkning da den kjem før termin ;)

Hadde vært perfekt! Men kjennes ikke ut sol det skal skje noe..

På føden i Elverum har dem travle med nåler for babyer født pr. Dag i året og på omvisningen kommenterte de at de merker en økning rundt fullmåne :-D haha så de hadde faktisk markert hvilken dag det året det var fullmåne...

Men det er vel bare en myte.
Men selv (før jeg ødela syklisten min med ppiller) kunne jeg følge månen og mensen min :)

Haha fant denne linken:
http://smatingstoregleder.blogg.no/1366913784_fakta_og_myter_om_fds.html

Last edited:
på KK i bergen har de en oversikt på veggen (hadde ihvertfall) hvor det merkes av med prikker hvor mange babyer som kom den og den natten. Rundt fullmåne kommer det ifølge den uhøytidelige statistikken der faktisk færrest ^^ det tar seg opp med fødsler når månen er på ne :P
så det er nok bare den generelle mystikken knyttet til fullmåne som har startet myten med fullmåne og fødsel, for den myten er eldgammel ;)

Back
Topp