Fullmåne!

forglemmegei

Betatt av forumet
Flere her som tror på flere fødsler rundt den tida det er fullmåne? Eller når det er nymåne?
Imorgen er det nymåne! :-)
Ved forrige fødsel i 2009 kom lillegutt til 2 dager etter fullmåne!

Håper håper!

Vi håper det! :-)
Masse lykke til! :-)

Fullmåne imorgen! Sier kalenderen min hvertfall! :-)

Oooops, så feil kan man ta!! Nymåne imorgen ja! :P
Trodde svart runding var full og hvit ny, men det var visst omvendt!
Jaja, håper nymåne skaper flere fødsler da! :-)

Ja,skal sikkert føde søndag jeg, i følge storesøster...så passer fint med fullmåne fre...begynner å modnes fredag ;)

Sent from my GT-S5830 using BV Forum

Ja vi sier det sånn! :-)

Nymånen skal ha samme virkning som fullmånen. Så blir spennende å se. Sjekket faktisk opp i det i går og begge de to andre er født på fullemåne dagen.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Håper kjempe masse! :-)

Interessant..hva er egentlig forskjellen på nymåne og fullmåne? Og er det dokumentert at det skjer flere fødsler da? :)

Ja...for var jo ikke så lenge siden det var fullmåne sist:p jeg tror ikke det har noe spesielt å si. Hvertfall ikke for meg:p

Håper det funker for de som vil føde ;) Jeg håper virkelig det ikke er slik for meg :P skal ha KS på tirsdag.

Interessant..hva er egentlig forskjellen på nymåne og fullmåne? Og er det dokumentert at det skjer flere fødsler da? :)

Fullmåne er jo når den er helt full og begynner så å bli mindre igjen. Mens nymåne er når månen er liten og snur for å vokse seg stor igjen. Litt dårlig til å forklare. Men håper du skjønner hva jeg mener :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Jag sprorte min jm om det er fler som föder når det er fullmåne ettersom jeg har termin 27/1 når det er fullmåne neste gang. Ho sa att det bruker vara mange som föder 3-4 dager innan og 3-4 dager etter fullmåne... :)

Mener jeg leste en plass nettopp (husker ikke hvor) at det faktisk var færre fødsler ved fullmåne.

Da jeg var i praksis på føde/barsel for en del år siden, sa de som jobbet der at det ofte er merkbart flere fødsler rundt fullmåne enn ellers! Fullmånen kommer vel først mot slutten av mnd? :)

Er fullmåne 27 januar! :-)
Men jeg har termin 23, så håper ikke på noen fullmåne unge! :-P
Men idag er det derimot nymåne, og da starter den å vokse! :-)

Back
Topp