Fulle rulle framover nå..

Miss Independent

Elsker forumet

Idag begynte storebroren i barnehagen igjen (etter 4 ukers ferie), og ferien er offisielt over for oss. Så nå har jeg ENDELIG mulighet til å fokusere på å gjøre klart - dvs:

- Vaske tøy, klær o.l. til babyen
- Handle inn det som er igjen; stelleprodukter, ammebh, ullklær
- Rengjøre vogna
- Hente vuggen og gjøre den klar

Heldigvis ble bilsete kjøpt forrige uke (det ble BeSafe izi Go) - slipper å tenke på det! 

Angrer litt at jeg ventet så lenge men greit å ha noe å gjøre i ventetiden

Hvordan ligger det an hos dere andre?

Jeg er i gang med vasking av klærne til babyen, men har fortsatt litt igjen der.
* Neste prosjekt blir å få min kjære til å montere sprinkelsengen.
* Deretter må bag-delen til vognen tas ned.
* Alt av sengtøy o.l. til vogn, lekegrind og sprinkelseng må gjøres klart.
* Pakke sykehusbag'en!
* Storshopping på apoteket av stellesaker som evt mangler

her er alt klart. Vaska klær og la de i kommoden i forrige uke samtidig som pappaen monterte sengen og bleiehylle på badet. Nå er det bare å trekke på dyner og madrasser i seng, kurv og vogn, men venter enda ei uke eller to med det, vil ikke at det skal bli fult av støv før lillemor kommer.  Av stelleprodukter kjøpte jeg Estelle og Thild  økologisk babywash, Bepanthen salve og hvetekimsolje til badevannet...er det noe mer man "trenger" eller som er lurt å ha i hus klart av produkter???

Shauri skrev:
Jeg er i gang med vasking av klærne til babyen, men har fortsatt litt igjen der.
* Neste prosjekt blir å få min kjære til å montere sprinkelsengen.
* Deretter må bag-delen til vognen tas ned.
* Alt av sengtøy o.l. til vogn, lekegrind og sprinkelseng må gjøres klart.
* Pakke sykehusbag'en!
* Storshopping på apoteket av stellesaker som evt mangler

Ja, det har jeg glemt helt bort gitt Det må gjøres...

Her har jeg fått:

*Vasket alle klærne hans og lagt de på plass i skapet

*Vasket alt sengetøy så det også er klart

*Kjøpt en flaske og mam-smokker(både silikon og latex)

*Vognen er kjøpt  inn og klar

Voggen står klar med dyne, trengs bare og legge på senegtøy

Har igjen og pakke fødebagen, er begynt så smått da

Jeg har kun vasket alle klærne, sengetrekk, laken etc. Resten begynner jeg med til uken, vi får nemlig nøkkelen til det nye huset på Mandag og da skal det flyttes! Først da vi kommer oss inn i huset får jeg ordnet alt. Legge på senga, legge frem barneklær, re opp seng, krybbe og vogn! Gleder meg :-)

Hvis du skal amme; ammeinnlegg er greit å ha som personlig "stelleprodukt" :)

Marian87 skrev:
her er alt klart. Vaska klær og la de i kommoden i forrige uke samtidig som pappaen monterte sengen og bleiehylle på badet. Nå er det bare å trekke på dyner og madrasser i seng, kurv og vogn, men venter enda ei uke eller to med det, vil ikke at det skal bli fult av støv før lillemor kommer.  Av stelleprodukter kjøpte jeg Estelle og Thild  økologisk babywash, Bepanthen salve og hvetekimsolje til badevannet...er det noe mer man "trenger" eller som er lurt å ha i hus klart av produkter???

Glad det er seks uker til termin, for her har jeg ikke gjort noesomhelst! =)

Vi bruker jo fortsatt stellebordet til torebror, så det står jo i allefall klart. ny sprinkelseng står klar for montering, bag til vogna, bilsete og en del klær må opp fra kjelleren og vaskes og ordnes med. Fødebag må pakkes, og koffert til storebror som må til mimmi under fødselen bør vel være klart.

Men tror jeg starter med litt shopping. Trenger rosa ting, hihi emoticon

Ahhh, den hadde jeg ikke tenkt på enda!
Godt vi har disse trådene til å minne hverandre på ting!!

FlaksiMummy skrev:
Glad det er seks uker til termin, for her har jeg ikke gjort noesomhelst! =)

Vi bruker jo fortsatt stellebordet til torebror, så det står jo i allefall klart. ny sprinkelseng står klar for montering, bag til vogna, bilsete og en del klær må opp fra kjelleren og vaskes og ordnes med. Fødebag må pakkes, og koffert til storebror som må til mimmi under fødselen bør vel være klart.

Men tror jeg starter med litt shopping. Trenger rosa ting, hihi emoticon

Her er det ikke mye som er i orden enda, gitt!
Nå er jeg kortest på vei av alle her omtrent da, og tar foreløpig alt med knusende ro.
På mandag reiser gubben bort i 3 uker og er tilbake når jeg er ca 37 uker på vei. 
Jeg regner med at jeg ikke orker opp på loftet for å hente sprinkelseng, vugge osv mens han er borte, så det får vente til han er tilbake. 
Det støver omtrent ned før det blir tatt i bruk om vi tar det ned før uansett =)
Men litt må jeg jo finne på mens han er borte, så jeg begynner nok snart å finne frem litt klær for å vaske, og ikke minst rydde plass i en kommode/ skap som vi skal ha babyklærne i. 
Endel klær er fremme allerede, klær vi har arvet/ kjøpt som ligger klart. Vognen er sammenpakket under trappen og får fort å ta frem. 
Basen til bilstolen har vi lånt bort og jeg regner med at vi lar dem låne den omtrent til vi er på vei til sykehuset

Avslappet? Neida!
Men det er koselig å begynne med klærne da, fine frem alt etter storebror og slikt. 
Sykehusbagen tror jeg ikke jeg hadde klar til termin sist. Hadde pakket det meste, pakket det siste da riene startet!
Koffert til storebror høres lurt ut! =) 

Back
Topp