Fulle bryster og soving

Lykkefrøet

Betatt av forumet
Dere som er så heldige å ha babyer som sover i mange timer om gangen, og hele natten omtrent, og fullammer, hva gjør dere når brystene blir fulle av melk? Pumper dere? Min gutt sover generelt lite om gangen, som regel rundt to timer om gangen, dag som natt, men maks fire timer (om jeg er så heldig at det skjer)... Lengter ofte etter mer sammenhengende søvn, som dere har, men samtidig så "kan" han nesten ikke sove mer enn 3-4 timer i strekk før brystene er sprengfulle, og han må spise for å lette på trykket, hehe... Skjer ikke dette hos dere? Sover dere hele natten uten at brystene blir fulle, eller må dere likevel våkne og pumpe?? :)

Min er 9 uker idag. De siste 3 ukene har det jevnet seg veldig ut, så jeg har ikke brystspreng lenger. Går 6 timer på natta, men ikke spreng. Det hadde jeg før. Massiv spreng. Synes dette er rart, men hu legger ekstremt godt på seg, så hun og puppa har vel bare tilpassa seg behovet tenker jeg.

Tror det har tilpasset seg behovet hans her og.. de første nettene han sove lengre om gangen, våknet jeg våt og med pamela size, sprengte pupper.. det har heldigvis gitt seg og det er sjeldent jeg kjenner på sprenget lengre.. han er 5 uker :) På det verste, håndmelket jeg vekk sprengen i dusjen, hadde nok ikke pumpa, da øker vel produksjonen kanskje?

Samme her, produksjonen har tilpasset seg behovet. Våknet ofte med betongpupper før, men sjelden nå. Hender at det er nesten et helt måltid i ammeinnleggene, men ikke plagsomt spreng likevel.

Hehe, dere skriver så morsomt :) Min gutt er snart 8 uker, og etter å ha sovet i 4,5 timer i strekk i natt (ny rekord!!), våknet jeg da med knallharde pupper! Så venter i spenning i forhold til når det skal roe seg... Virker ikke helt sånn foreløpig da... Har klart meg uten å håndmelke i dusjen foreløpig, da det jo er unntaksvis at han sover så lenge, men pumpe meg skal jeg ikke nei... Tydelig at melkeproduksjonen funker bra, merker jo at de fylles opp kjapt, og da helt spreng etter 4 timer ca...

Back
Topp