Fullamming og vektnedgang

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Jeg fullammer min unge på 12 uker.
Han hadde gått ned i vekt, jeg skjønner det ikke helt. Jeg har mere nok melk, dog mistenker vi stille refluks.

HS anbefalte erstatning 50 ml tre ganger daglig.

Jeg er litt rådvill, hvor skal jeg begynne? Det viktigste er å få ungen opp i vekt, det skjønner jeg..men jeg vil så gjerne fullamme!

Jeg har refluks unge. Men ikke stille da. Han gikk ned i vekt og fikk mme og grøt. Han gulpet opp magesyre flere ganger om dagen og slet med å spise så var i grunn ganske alvorlig. Rart de mistenker refluks og ikke noe annet som hu over skriver. Jeg har lite erfaring med amming men veit det ikke er helt bra å ha for mye melk heller.

Jeg ville kontaktet ammehjelpen for råd, og veid barnet ofte etterpå for å sjekke om det hjelper. Tenker at noen kanskje bør se på hvordan babyen har det, hvordan den oppfører seg. Er den sulten og misfornøyd? Eller vil den ikke spise nok? Kunne den vært vekt for et ekstra måltid i stedet for å gi mme? Pakke bort smokken? Har den noen andre problemer, hva skal dere gjøre for å sjekke ut mistanken om reflux? Snakk med en ammehjelper som kan kartlegge situasjonen litt grundigere.

Jeg ville kontaktet ammehjelpen for råd, og veid barnet ofte etterpå for å sjekke om det hjelper. Tenker at noen kanskje bør se på hvordan babyen har det, hvordan den oppfører seg. Er den sulten og misfornøyd? Eller vil den ikke spise nok? Kunne den vært vekt for et ekstra måltid i stedet for å gi mme? Pakke bort smokken? Har den noen andre problemer, hva skal dere gjøre for å sjekke ut mistanken om reflux? Snakk med en ammehjelper som kan kartlegge situasjonen litt grundigere.
Signerer.
Ring ammehjelpen! Ingen vits i å sitte å undre alene for deg selv :)

Når passer der best å ringe en ammehjelp? Er ikke det noe frivillig greier.

Kan være du har for mye melk slik at babyen ikke får den fete melken. I såfall kan du pumpe ut litt før hvert måltid slik at han kommer til den fete melken :) Håper det ordner seg for dere :)

Glemte å oppdatere.
Vekta på helsestasjonen var feil, han hadde heldigvis ikke gått ned, men heller ikke tilstrekkelig nok den gangen.

Jeg fullammer igjen nå og han går tilstrekkelig opp i vekt.
Dog venter vi på utredning til refluks.

Back
Topp