Fullamming og sove hele natten igjennom

annth

Glad i forumet
Jeg har ett barn på 13 dager som jeg fullammer.
I de siste par dagene jeg har ammet mye før natten fra kl 21-00.00 og så har hun sovet hele natten igjennom fra 00.30 til 07.00-07.30 tiden uten å våkne opp og skal ha mat.

Er dette normalt og er dette helt greit? Mitt første barn gjorde nemlig ikke det. Derfor ble jeg veldig usikker. Hun har også veldig gode sove økter på dagtid også.

Jada :) Så lenge hun har nok våte bleier gjennom døgnet (5-6 våte) og ikke virker sløvet så NYT det :) Mange fullammede barn spiser seg opp på kvelden ved å henge i puppen i timesvis, også sover de godt på natta :)

Jada :) Så lenge hun har nok våte bleier gjennom døgnet (5-6 våte) og ikke virker sløvet så NYT det :) Mange fullammede barn spiser seg opp på kvelden ved å henge i puppen i timesvis, også sover de godt på natta :)
Hei. Takk for svar. Jeg har nemlig ikke vært borti det før med førstemann.
Hun tisser og avføring nok gjennom hele døgnet. Hun er ikke sløv, hun får litt luft i magen innimellom og litt gulping innimellom på noen måltider. Hun er bare litt roligere enn hennes bror som var litt urolig siden jeg bare kun delammet ham så og si siden fødselen.

Min kunne gå opptil 10 timer uten mat på natta fra han var 2.5 til 4.5 måneder.Vokste seg stor og fin likevel. Men følg med på bleiene, og ta en ekstra veiing om du er usikker.

Jeg har ett barn på 13 dager som jeg fullammer.
I de siste par dagene jeg har ammet mye før natten fra kl 21-00.00 og så har hun sovet hele natten igjennom fra 00.30 til 07.00-07.30 tiden uten å våkne opp og skal ha mat.

Er dette normalt og er dette helt greit? Mitt første barn gjorde nemlig ikke det. Derfor ble jeg veldig usikker. Hun har også veldig gode sove økter på dagtid også.

Helt normalt. Og helt greit. Så lenge formen er fin, det produseres bleier - så vil jeg bare si; NYT den sammenhengende søvnen :)
Helt vanlig at babyer skal sove 16-19/20 timer i døgnet, så gode økter på dagtid er også bra (jo mindre forstyrret søvn de har, jo bedre sover de) :D

Er du forøvrig urolig, uansett hva - så ta deg en ekstra telefon eller tur innom helsestasjon ;) Heller for mye enn for lite, bare om det skulle hjelpe på uroligheten.

Helt normalt. Du kan vel ikke vekke barnet midt på natta for mat. La det styre måltidene selv.
Det kan også snu senere, så nyt det mens det varer. Mitt barn sov mesteparten av dagene/nettene i den alderen, så ble han mer våken når han ble 4-6 uker. Sov nettene gjennom igjen fra han var 4-5 mnd. og fortsetter med det nå.

Back
Topp