fullammere

MissOddsteen

Forumet er livet
Sensommerbarna 2016
ammer dere på begge bryst el bare en hvor lenge ammer dere ?

Med svært få unntak, bare fra ett bryst. Har skjedd et par ganger at hun vil ha mer. På 5-10 min har hun stort sett fått i seg det hun trenger, men ligger ofte til brystet rundt 15 minutter eller mer. Er da mest kos på slutten, ikke så mye mat å hente da.

Så du gir ett bryst hmm hun tar begge mine men vet ikke om det er tomt da? Pumper du det andre bryste da?

ORIGINAL: MissOddsteen

Så du gir ett bryst hmm hun tar begge mine men vet ikke om det er tomt da? Pumper du det andre bryste da?

Nei, sjeldent. Pumper hvis hun sover veeeldig lenge om natten, så det ikke blir så sprengt. Har gjort det sånn helt fra starten, så da har produksjonen tilpasset seg det "ammemønsteret".

Leste et sted at hvis hun har mer enn 3 sug mellom hver svelging, er det på tide å bytte bryst. Synes som regel det er sånn her, men da begynner hun å bli mett og suger mest for kosen. Det får hun lov til å gjøre litt, for det er ikke så lenge hun ligger der uansett. Jenta mi er effektiv ved puppen [;)]

(men noen ganger kaver hun veldig, og er ikke effektiv i det hale tatt)

På dagtid og da spesielt på kvelden vil hun ha fra begge sider. Da er  det er helst sånn at hun spiser masse fra ene siden, så har en pause hvor hun sover litt eller bare ligger våken, kanskje en halv time, så vil hun ha mer. Da spiser hun fra andre siden men ikke like mye. Passer på å alltid begynne med det brystet hun sluttet med slik at melkeproduksjonen er ca lik i begge. På natta sover hun lenge om gangen og har nok med et raskt måltid på 10 min fra det ene brystet. På dagtid kan hun ligge lenge og kose når hun spiser...gjerne 20 min på hver side.

Lillegutt her tar som regel og tømmer begge puppene hvert måltid...
men unntak av di to første på morgenen etter 5 timers søvn
- da tar han bare den ene og sover godt igjen etterpå.

ORIGINAL: Alma1978

Med svært få unntak, bare fra ett bryst. Har skjedd et par ganger at hun vil ha mer. På 5-10 min har hun stort sett fått i seg det hun trenger, men ligger ofte til brystet rundt 15 minutter eller mer. Er da mest kos på slutten, ikke så mye mat å hente da.

Sign

På dagtid får hun fra ett bryst, på kvelden kan det skje at hun må få fra begge. Merker fort når det er tomt, da ligger hun bare å koser seg og tar lange pauser. Om natta får hun også kun fra ett bryst, merker nå at hun vil ha mindre og mindre mat om natta[:)] Jeg har ikke brukt pumpe enda, men mulig jeg begynner med det når hun blir litt større[:)]

som regel holder det kun med en pupp,
men av og til vil hun ha to.
dette skjer som oftest på kvelden eller dager hvor det har vært veldig varmt.

ORIGINAL: siven79

Varierer fra måltid til måltid. Noen ganger ett bryst, noen ganger begge og noen ganger en og en halv.

Når hun har spist en halv "porsjon" av ene brystet passer jeg alltid på at hun starter fra det brystet neste gang for produksjonen sin del.

samme her. ofte det blir fra brystr nr 2 på kveldene.

som regel et, men avogtil begge på kveldene, merker når det er tomt og om hun er tilfreds:)

Back
Topp