Fullammere!

Glapia.

Gift med forumet
Når tenker dere å begynne med litt velling på kvelden? Her ser vi ennå ikke behovet etter det.. Kasper spiser godt, jeg har masse melk - og han sover fra 19 - 09-10 tiden med to matinger ca.

Så foreløbig blir vi nok ikke begynne riktig ennå. Men litt sitron, surt søtt osv på fingeren, kan vi få han til å smake? Det skulle vist være bra for barnet, med tanke på å ikke blir så kresen på mat senere, de er veldig åpne for smaker nå fra 5 mnd..[:)]

Hva tenker dere å begynne med ? [:)]

Har nettopp begynt med litt smaks prøver.Han legger bra på seg og sover greit på natta.Jeg har begynt og la han smake på litt forskjellig nå. Regner med at vi begynner med grøt om 3 ukers tid. Han spiser så ofte på dagtid, så tror nok han er klar for litt mere. Han får noen skjeer med grøt hver dag og begynner og gråte når han ikke får mer. [8D]

Jeg begynte i går ! Så frøkna har fått smake banan i går og i dag.. Hun har vel spist under en halv teskje begge gangene, men jeg stresser ikke. [:)] har lyst å ta det helt rolig i starten. Det neste blir vel grøt, om noen dager kanskje ! 

ORIGINAL: firsttime1

oi... vanskeli egentli..
jeg har tenkt å spørre litt om det med smaksprøver selv på onsdagen når jeg skal til HS, men vil helst vente med grøt å velling osv. til han er 6mnd. vis jeg klarer det allså[:)]. Deretter så må jeg forhøre meg med hs siden jeg vet rent  lite...

Må egentli si jeg gruer meg siden Bendik sliter mye med magen.. redd for at han skal bli enda værre når vi begynner med fast føde... *Vil amme bestandig*[:o][8D] . Neida ikke bestandi men du skjønner sikkert hva jeg mener[;)]
skal vel egentli ikke se negativt på det, KAN jo hende han blir bedre også ettervært med fast føde etter innføringsfasen..

Oi.. ble vist mye her som du sikkert ikke lurte på [8|].. Men er vertfall mine tanker rundt fast føde [:)]

Ville bare si at jeg og var skikkelig skeptisk til å begynne med fastføde nettopp fordi jeg har en liten jente med
ømfintelig mage, som reagerer på alt mulig som jeg spiser.

men kun to ganger har jeg opplevd magevondt etter fastføde og det var fordi at grøten ble
lagd av samboer, og var alt for tykk.

men ellers... fruktmoser, grønnsakspureer, tynn grøt, velling... Aldri hatt noe magevondt av dette [:)]

vi har akkurat begynt med grøt på kvelden. Pluss litt smaksprøver nå og da.

Hun sover natta ut, og legger fint på seg, så skal høre med hs på torsdag, når hun har
5 mnd kontrollen om jeg skal begynne med noe...
Har gitt henne litt smaks prøver, banan, pære, eple, avakado og div frukt mos,
men det har bare vært med fingertuppen...
Jeg har også hørt at man ikke skal gi dem sitrus frukter, er det feil?

Grugleder meg til grøt gris [:D]

Her får han 2-3 ss med Banangrøt, bare for kosen sin del på kvelden, og pittelitt vann.. Har så lyst at han skal like vann.. både grøt og vann går på høykant nå.. Han eeeeeeeeeeelsker det å hylernår begge deler er tomt, så får han MM resten av måltidet..  I dag fiksa jeg agurk til han som han satt og suttet på og.. Likte han kjempe godt :-D Så prøver å introdusere litt sånne ting nå da.. Så får han smake litt på fingen når vi lager middag.. Foreløbig holder det med det [:D]

Jeg gir min noen skjeer grøt på dagtid, fått litt på kveldens også. Han har smakt bitte litt banan, sugd på mandarin og smakt litt på grønnsakspure og fruktmos.

Hun har fått smake bittelitt på fingeren når hun viser interesse når vi spiser og det er noe som er babyvennlig. Foreløpig bare smakt på banan og litt potet.. Venter med grøt/velling en stund til siden hun sover bra og ikke spiser oftere enn hver 3. time på dagen.

Mi får noen skjeer med grøt på kvelden da, men ikke som måltid alene, men etter pupp [:)] Jeg gir henne smaksprøver med fingeren bare, så hun får smaken på tunga bare .. hun har fått smakt på hvit saus, emmas sånn fruktpuree sak og sutta lit på en vannmelon [8D]

William får tynn grøt mom kvelden for han blir ikke skikkelig mett.. Han spiser hver 2t på natten.. [:o]

Vil bare si at jeg ville vert forsiktog med sitrus da allergireaksjonen på dette kan gå veldig veldig fort... [&:]

ORIGINAL: Ønsker sin egen

oi... vanskeli egentli..
jeg har tenkt å spørre litt om det med smaksprøver selv på onsdagen når jeg skal til HS, men vil helst vente med grøt å velling osv. til han er 6mnd. vis jeg klarer det allså[:)]. Deretter så må jeg forhøre meg med hs siden jeg vet rent  lite...

Må egentli si jeg gruer meg siden Bendik sliter mye med magen.. redd for at han skal bli enda værre når vi begynner med fast føde... *Vil amme bestandig*[:o][8D] . Neida ikke bestandi men du skjønner sikkert hva jeg mener[;)]
skal vel egentli ikke se negativt på det, KAN jo hende han blir bedre også ettervært med fast føde etter innføringsfasen..

Oi.. ble vist mye her som du sikkert ikke lurte på [8|].. Men er vertfall mine tanker rundt fast føde [:)]

Ville bare si at jeg og var skikkelig skeptisk til å begynne med fastføde nettopp fordi jeg har en liten jente med
ømfintelig mage, som reagerer på alt mulig som jeg spiser.

men kun to ganger har jeg opplevd magevondt etter fastføde og det var fordi at grøten ble
lagd av samboer, og var alt for tykk.

men ellers... fruktmoser, grønnsakspureer, tynn grøt, velling... Aldri hatt noe magevondt av dette [:)]

jaaa der ser du jo [:D][:D] *smekk på fingrene for å være negativ og skeptisk* hehe[;)] .
Kjempe bra at det fungerte til dere da, så håper vi at vi er like heldige med lillemann[:D][:D][:D].

Takk for du skrev d innlegge til meg da snuppa

hihi, ville bare dele min erfaring [:)]

Vi har allerede begynt med litt velling rett før siste måltidet på kvelden.. Han la på seg godt her og, har i overflod av melk, men han var våken 5-6 ganger hver natt for å få pupp.. Man blir litt sliten av å være så mye oppe - spesielt når det er HVER natt i 4 å en halv mnd[8D] Her fungerer det litt.. Er oppe kanskje 3 ganger nå. Det er jo bedre enn 6, men..

Tror han har kommet inn i et mønster som det er vanskelig å bryte.. Skal høre med hs på 5mndersen[:)]

Back
Topp