Fullammer alle her inne?

smurfine78

Flørter med forumet
Da jeg hadde masse ammeproblemer med forrigemann håpte jeg å fullamme denne gangen, og i begynnelsen gikk det kjempefint inntil hun plutselig ikke gikk opp nok i vekt og vi ble pålagt mme etter måltidene en periode. Har pumpet masse mellom måltidene for å øke produksjonen og nå har jeg mer enn nok melk tror jeg, men nå er problemet at jenta ikke tømmer brystet godt nok og av og til nekter hun å ta puppen i det hele tatt. Skikkelig frustrerende. Har t.o.m. prøvd hjelpebryst idag, men hun tok ikke nok av det en gang. Mulig hun ikke var så sulten da så skal prøve igjen imorgen, men det virker som hun foretrekker flaska ja. Vi bruker smokk med 1 hull og hun må jobbe for melka på flaska, men allikevel foretrekker hun den. Om morgenen og formiddagen derimot tar hun bra av puppen.
Så for øyeblikket er det pupp først (når hun vil), pumping og flaske her + litt mme når jeg ikke rekker å pumpe nok. Det går greit men håper jo å kunne fullamme igjen. Noen tips?
Andre som har litt ammeproblemer?

Jeg har litt samme problem som deg. Men orker ikke ta opp kampen for å fullamme.. Bærta tømmer meg aldri, for flaska er veldig foretrukket. Pluss litt kort tungebånd som jeg ikke har fått time til før hu er 3 mnd.. jeg må legge til at jeg har hatt en lav terskel for å gi mme. Har en mann som ikke er å leve med hvis han blir bekymra/satt i en situasjon der han er usikker. Så hyling og økedøgn hadde tatt livet av samboerskapet! Men det er litt mer sårt enn jeg trodde.. trøster meg med at blir folk av mme babyer også ;)

♡ 31.05.13 ♡ Linn-Kristin ♡

Jeg fullammer. Hadde problemer første uka, men pumpa meg så jeg fikk satt i gang produksjonen. Det som da skjedde var at jeg fikk overproduksjon pga for mye pumping og altfor mye melk for den lille å takle. Det var kjempestyr å amme for det blei hyling og skriking hver gang, og han lå nærmest i bro og hylte. Det tok maaange uker å få kontroll på igjen, men nå fungerer det heligvis. det ble aldri tømt brystet hr heller, for det klarte han ikke, men det blir vel aldri helt tomt heller...
Han er nå 10 uker

Har samme problemet her. Forsøkte meg på fullamming, men hadde for lite melk og ikke la hun på seg nok heller. Prøvde alle triks i boka for å få opp produksjonen, men måtte etterhvert gå over til å gi mme som tillegg. Nå får hun flaske etter puppen to ganger om dagen og legger endelig bra på seg. Men det som også skjer her er at hun har blitt så glad i flasken at hun får helt spader når jeg kommer med puppen. Masse styr for å få henne til å ta puppen og med en gang hun må jobbe litt mer for å få ut melken så slipper hun taket og begynner å kave. Puppene blir jo bare halvtømt og det hjelper jo ikke akkurat heller på produksjonen akkurat. Skal visst ikke være lett dette med amming nei...

jeg måtte også gi mme forde han ikke la nok på seg. endte med at hen ikke ville ha puppen, bare flaske. nå er det kun mme her, jeg orka ikke ta opp kampen med og få han til å ta puppen, og jeg hadde bekymra meg nok for at han ikke fikk nok mat. nå vet jeg hvertfall at hen får nok mat, selv om det var litt sårt og måtte gi opp amminga....
men det blir nok en stor og sterk mann ut av han en dag også , selv om han får mme og ikke me ;)

Her er det kun mme :) Hadde håpt jeg kunne amme denne gangen men sånn ble det ikke. Pumpet meg hver 2.-3. time i tillegg til at jeg la han til ofte men det hjalp ikke...melka ble borte ganske fort. Var det samme med storesøster, så tydelig at feilen ligger i produksjonen min :) Babyen min får mat og det er det viktigste :)

Fullammer, han har aldri fått noe annet eller prøvd flaska ennå. Er 9 uker nå og veier 6,6 kg! Har nok foreløpig ja :)
Var litt startproblemer, men nå går det så lett! Glad så lenge jeg kan amme, det er så lettvint uansett hvor vi er!

Jeg fullammer. Måtte ta flaske i 10 dager pga forlenget gulsott men er tilbake på bare pupp nå. Å jeg er ufattelig glad for det. Er så mye lettere med amming.

Her er nesten samme problemet også.. Gikk greit til han passerte 8 uker.. han la på seg etter kurven sin, men blei aldri skikkelig mett.. låg å leita etter mer selv om han hadde tømt begge puppene. Prøvde da med litt tillegg etter ammingen og da var han fornøyd i 3 timer minst.. så da har det blitt bare mer og mer flaske og no er det bare litt igjen.. blir til litt kos innimellom. Litt trist å måtte gi opp ammingen denne gangen også, men det viktigste er at han får nok mat og blir fornøyd :) da blir mammaen fornøyd og :)

Fullammer, bare litt småproblemer i starten da alt var nytt for både meg og snuppa, men det kom seg veldig fort og har gått helt supert siden! Har tydeligvis god melk for hun er over 6kg no 10uker gammel, legger på seh 250-300g i uka :O hehe.. Jeg har heller ikke manko, heller tvert om.. Myyye melk!

Har begynt med flaske på kvelden i tillegg til pupp, da hun noen kvelder ikke blir helt fornøyd med bare pupp.

Fullamming her. Går veldig bra. Har pumpet de få gangene jeg har vært borte noen timer fra lillemann. Om noen uker begynner jeg å studere igjen, så da blir det spennende å se hvordan det går. Har fulle dager på skolen man + tir, så da blir det å pumpe opp et lager resten av uka. Håper det går. Forrige gang begynte jeg med litt MME etter 5 mnd, og da tok det ikke lange tida før melkeproduksjonen gikk ned.

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Fullammer, men var en liten periode hvor snuppa fikk en flaske etter ammingen på kvelden. Men nå er det kun puppen :) tar flaske med mme uten problem om det er nødvendig :)

Her fullmånen det og snuppa får mmmm på flaske bare viss jeg er borte.
Og det er sjelden, tørr ikke gi henne for mye flaske, da yngste gutten ikke ville ha puppen mer etter at han fikk smaken på flaske....
Satser på å full amme til hun er 6 mnd, men viss hun viser tegn på å vil ha mer eller ikke legger på seg går vi over til tillegg, men enn så lenge går det kjempe fint med bare amming.

Sent from my GT-P5110 using BV Forum mobile app

Fullamma de første ukene, så blei vi sjuke og etter det gikk produksjonen ned, så nå er det delamming. Litt mm først(det lille han får ut), og en flaske mme etterpå til hvert måltid :) Gutten er fornøyd, han går opp i vekt og da er jeg også fornøyd :D

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Her fullammes det. Hadde litt startproblemer med alt for masse melk som resulterte i brystbetennelse. Etter to kurer med penicillin håper det er borte for godt. Gutten spiser bra og legger godt på seg. Håper det fortsetter slik, for det er veldig sutalaust å amme :)

Jeg fullammer. De første ca 6 ukene hadde jeg mer enn nok melk, men så stabiliserte det seg. Hender hun nekter å ta puppen, så da får hun fra flaske - prøver alltid å ha nok til ett måltid utpumpet i kjøleskapet. Har hatt en slitsom periode nå, hvor hun nektet å ta pupp på dagtid over lengre tid, så da måtte jeg pumpe ofte (redd for å miste melka). Men så gikk det opp et lys for meg, at siden hun tok pupp om natta (da ligger vi), kanskje jeg skulle prøve å legge oss på sofaen for å mate på dagen, og det funket! Nå tar hun puppen oftere igjen også :-) Tror sterk utdrivning har skremt henne, spesielt den ene puppen kan strålene sprute kraftig fra, så hun ikke rekker å svelge unna.
Skal på 3 mnds kontroll neste uke, og er egentlig litt redd for at hun ikke har lagt på seg nok...hun har hatt fin vekstkurve frem til siste kontroll; hun har bare ikke så mange dobbelthaker eller slik kjemperund babymage...men hun får melk når hun vil, og noen ganger også når jeg syns hun bør! Pluss at jeg prøver å lure henne til å ligge lenger enn hun egentlig gidder noen ganger, for at hun skal få i seg mer av den fete melka, ikke bare den tynne som kommer først.

Her fullammes begge to. :)

Back
Topp