Fullamme stor baby

Mammaen til Malin

Forelsket i forumet
Noen her som har store babyer som har fullammet de til de ble 6 måneder eller måtte dere begynne tidligere med grøt o.l.?

Min gutt var 7 kilo da han var 7 uker, så jeg lurer veldig på hvor lenge han vil klare seg med bare mm. Han var jo større da enn det storesøstra var da hun var 1/2 år.

Hvis dere ga grøt tidligere, hvor tidlig begynte dere i så-fall?

Minsten her er 5 mnd og 10 kg,fullammer han. HS anbefalte å bare amme til han er 6 mnd hvertfall. Men jeg har lyst å gi han smaksprøver på grøt snart,er redd han bare vil ha mm nå som han blir større....

Jupp! [:)]
Jr. var bare 3,7 da han ble født, men var godt over 6 kg på 6 ukers kontroll, godt over 8 ved 3 mnd kontroll, og veide nøyaktig 9 kg dagen før han fylte 4 mnd. [:D]
Fullammet ham til han var 6 mnd og 10 kg-et-eller-annet, da begynte jeg sakte å introdusere litt grøt.

Helsesøster kommenterte at jeg ville nok måtte gi fast føde før 6 mnd, en så stor gutt ville nok ikke være fornøyd med bare MM, nei. [8D]
Men det var aldri noe problem - han spiste en pupp hver 3. time på dagtid, litt varierende på natten - men ble ikke sulten oftere enn hver 3. time uansett. (Hadde kolikk, så litt vanskelig å si så mye om spisemønsteret på natten... [&o])
Hadde ikke ødedøgn engang - hadde et par "økekvelder", hvor han hang i puppen 4 timer i strekk, men det var det hele. [:)]

I dag er han en staut toåring på over 17 kg - godt matvett har han fremdeles! [:D]

Back
Topp