Full stopp i enden :P

Fru Frøland

Forelsket i forumet
Sliter veldig med hard mage for tiden... Var nettopp ute og kjøpte sviskekompott og fiberfrokostblanding :P Men har dere noen andre tips ??

Fru Frøland skrev:
Sliter veldig med hard mage for tiden... Var nettopp ute og kjøpte sviskekompott og fiberfrokostblanding :P Men har dere noen andre tips ??

Husk å drikke MYE vann til den sementblandingen der! Ellers kan du bli mye verre. Og Laktulose/betulac/duphalac får fart på sakene igjen

Sliter med det samme, klarer ikke å gå mer enn 1 gang i uka :( Har prøvd alle kjerringråd men tror jeg må ty til piller snart :( Skal følge med her for å se om det kommer noen tips :)

Ett ord jenter : PURSENID

3 tbl på kvelden og dere vil oppleve en fest dagen derpå  

Takktakk :) Drikker MASSE vann! Får vel ta meg en tur på apoteket i morgen. Syns det er litt skummelt med slike piller, er redd det skal komme alt for mye for fort :P

Det gjør det ikke hvis du følger anbefalingene på pakken

Eg spurte ei jordmor som jobbar på føden og ho sa Duphalac er det einaste trygge å ta i forbindelse med treg mage. Andre produkter er det usikkert med, derfor er det lurt å holde seg unna det. Biola og andre syrna produkter er også veldig bra for treg mage, gjerne med rosiner i.

Eg spurte ei jordmor som jobbar på føden og ho sa Duphalac er det einaste trygge å ta i forbindelse med treg mage. Andre produkter er det usikkert med, derfor er det lurt å holde seg unna det. Biola og andre syrna produkter er også veldig bra for treg mage, gjerne med rosiner i.

drikk MASSE masse vann, ta gjerne en skje linfrø i....men da må du drikke masse. Jeg har ikke samme problemet selv, vet ikke om det har med å gjøre at jeg drikker biola hver morgen, pluss at jeg drikker masse vann:)

Bak brød med linfrø i... eller ha en spiseskje med linfrø oppi et glass vann og spis frøene når de har fått en hinne rundt seg, da går du på do dagen etter (om du drikker det på kvelden).2-5 svisker hver dag hjelper også... altså ikke kompotten (full av sukker), men de fra pose.

Jeg har ikke hard mage nå¨, kan gå litt lenger tid mellom hver, men ikke hardt. Sist hadde jeg hard mage hele svangerskapet, jeg prøvde alt og det eneste som funka var å komme seg så nær fødselen som mulig;) Så tror det er hormoner, og da er det ingenting å gjøre.. men hjelper nok å forebygge litt med fiber og svisker.

Back
Topp