Full overgangsstønad og skatt

Alenemamma80

Betatt av forumet
Jeg har fått innvilget full overgangsstønad på 12607 kr.i mnd. Men hvor mye skatt trekkes av dette? Er det opp til meg det? Hvor mye vil jeg få utbetalt av disse pengene? Hva får dere?

Du trenger ikke betale skatt om du har os som eneste inntekt [:)]

Ok,så flott da :) :) Var bare redd jeg da ville få et skikkelig baksmell på skatten hvis ikke.,men det er vel regler for sånt også.Var redd de ville plutselig trekke 3-4000 for da hadde jeg nesten ikke klart meg. Så det var jo en god nyhet.
Hvilken dato kommer kontantstøtta på konto,jeg har søkt,men ikke fått svar enda.Hun ble 1.år 3.november,så håpet jeg ville få neste mnd.da iallefall.

Jeg har også full OS og har fått frikort

ORIGINAL: majrim

Ok,så flott da :) :) Var bare redd jeg da ville få et skikkelig baksmell på skatten hvis ikke.,men det er vel regler for sånt også.Var redd de ville plutselig trekke 3-4000 for da hadde jeg nesten ikke klart meg. Så det var jo en god nyhet.
Hvilken dato kommer kontantstøtta på konto,jeg har søkt,men ikke fått svar enda.Hun ble 1.år 3.november,så håpet jeg ville få neste mnd.da iallefall.

K.støtta begynner du ikke å få før mnd ETTER at ungen har fylt 1 år.. Så du får ikke før tidligst neste mnd..15.desember..

ORIGINAL: majrim

da får du i slutten av desember[;)]
om den er ferdig behandlet[:)]

er utbet. rundt den 15-17 eller noe slikt på kontantstøtte i desember

ORIGINAL: Pannekaka

Jeg har full OS, men må betale skatt.. Har minstetrekk på rundt 2000 kr [>:]

Da får du alt tilbake til neste år [:D]

spørsmål til dere som sier man får alt av skatt igjen når man har full os..
Jeg hadde foreldrepenger til juni nå i år.. Begynte å få full os i juni.. Betaler litt over 2000 i skatt nå.. Får jeg tilbake all skatten jeg har betalt inn fra juni til desember selvom jeg har tjent andre penger tidligere i år? Pleier ikke bli så forvirret når det gjelder skatt, men akkurat dette forvirret meg litt [8D]

Det vet jeg ikke.. det må du nesten spørre skatteetaten om [:)]

jeg har gått sykemeldt og gikk over til OS når babyen ble født. og betaler 32% skatt av alt.... tror jeg koser meg myyye i juni neste år[:D][:D]

ORIGINAL: *Musti*

Jeg har full OS, men må betale skatt.. Har minstetrekk på rundt 2000 kr [>:]

Da får du alt tilbake til neste år [:D]

Joda, men synes fremdeles det er rart at jeg ikke kan når andre får. Ser ikke for meg at jeg får tilbake over 20 000 på skatten?

vet du hva? det er fullstendig ,mulig at du får over 20tusen tilbake. sist jeg gikk på os så var det helt vanlig at jeg fikk både 15 og 25 tusen tilbake. vet om folk som har fått mer også... [:D]

Det kommer litt an på... jeg fikk feriepenger fra i fjor og kom da akkurat over skattegrensen som da vil si at OS blir skattepliktig!![;)] Betaler egentlig 5%, men har bedt dem om å trekke 1000kr ekstra hver måned da jeg ikke har mulighet til en eventuell baksmell[:)]

Back
Topp