Full fødeavdeling...

Nameit

Blir kjent med forumet
Hva skjer visst alle rommene på fødeavdelingen er full når en kommer inn og skal føde!? Så nettopp at på et sykehus nær meg så er det 19 vanlige fødsler og 4 tvilling prematur fødsler som er planlangt det nærmeste døgnet, og det er kun 10 tilgjengelige rom!? Ble litt små stressa nå kjenner jeg :/

Hvis fødeavdelingen er full, så sender de deg vel til nærmeste sykehus/fødestue..? :)

..Hvis det er veldig akutt, så får man vel hjelp på et vis uansett.

altså om fødselen tar litt tid kan du vente hjemme og da blir det kanskje ledig i mellomtiden, eller så sender de deg til et annet sykehus. dersom det er akkutt spiller det liten trille hvor du føder, så lenge det er en jordmor der. om det så er på et rom i en annen avdeling så gjør ikke det så mye.

Når jeg fikk minstemann var føden dull når jeg kom. Dette var på KK i Bergen. Jeg ble plassert på observasjonsposten, frem til det var en ledig fødestue, ett par timer etter at jeg kom

AdMa skrev:
Når jeg fikk minstemann var føden dull når jeg kom. Dette var på KK i Bergen. Jeg ble plassert på observasjonsposten, frem til det var en ledig fødestue, ett par timer etter at jeg kom

Ja det stemmer at på KK Bergen, så blir man plassert på obsposten.

Hehe.. jaja, jeg var selv født på skyllerommet jeg da.. tror ikke noen ville blitt plassert der i dagens hygiene-tider.. :P
Men ja, føder man så føder man samme hvor man er.. Har hørt om flere som har født på bad og undersøkelsesrom og lignende... 
Men er vel kanskje normalt om man har tid, enten å vente på tur og ledig rom eller bli sendt videre til et ledig sykehus..

Da jeg føda (midt i fellesferien) var alle føderom opptatt, så jeg føda på et "venterom".  Det var seng der da ;) Men ingen form for smertelindring var tilgjengelig der. Men like greit. Gikk så fort uansett :) 

Nameit skrev:
Hva skjer visst alle rommene på fødeavdelingen er full når en kommer inn og skal føde!? Så nettopp at på et sykehus nær meg så er det 19 vanlige fødsler og 4 tvilling prematur fødsler som er planlangt det nærmeste døgnet, og det er kun 10 tilgjengelige rom!? Ble litt små stressa nå kjenner jeg :/

Hvor skal du føde?

vet at flere sykehus slitter med dette på denne siden av året siden mange som planleger barn vil ha barn før den 1august pga retten til barnehage plass

Men tror en enten blir sendt til andre sykehus evnt at noen må være flere på romet. Det måtte jeg da jeg fikk guttungen da lå vi 4 på 3 mannsrom og 5 på 4 mansrom, de brukte også dagligstuer i tilleg

Nameit skrev:
memne...hva med smertelindring da???

Var ikke uttak for noe som helst. Lå på en sånn hard seng i 1 time før de kom inn med en vanlig pasientseng som jeg hadde i 1,5 time før jeg fødte. Så min fødsel gikk fort...
Var egentlig ikke plass til mannen min der inne, men gav klar beskjed om at han SKULLE være der inne... Stakkars, han så mer en han ønsket... He he he!!! :p 

Nameit skrev:

hvis ungen kommer så fort så er det vel ikke tid til det uansett...

Nameit skrev:

Du må jo bare satse på at det er ledig lege.. Jeg fikk ikke epidural da jeg fødte sist fordi det var bare en lege på vakt.. Fødte i juli! 

Denne gang blir det november og da satser jeg på bedre hjelp! ;)

bondekone skrev:
vet at flere sykehus slitter med dette på denne siden av året siden mange som planleger barn vil ha barn før den 1august pga retten til barnehage plass

Men tror en enten blir sendt til andre sykehus evnt at noen må være flere på romet. Det måtte jeg da jeg fikk guttungen da lå vi 4 på 3 mannsrom og 5 på 4 mansrom, de brukte også dagligstuer i tilleg

Åh, nå fikk jeg et herlig bilde av 4 damer som lå på samme rom, hyla og fødte med bare et forheng mellom sengene

AdMa skrev:

Da jeg lå på observasjonsposten (for observasjon, ikke fødsel) kom det en inn på rommet mitt som ikke fikk plass på føden. Hun fikk heldigvis rom på føden utpå morgenkvisten da, men det ble en lang natt for meg mens hun var der! Jeg hadde svangerskapsforgiftning og hadde fått beskjed om å sove og hvile så mye som mulig. Jada... Hehe.. Men det er vel bare sånn det må bli, babyene må jo få komme ut!

Maria :D skrev:

AdMa skrev:

Da jeg lå på observasjonsposten (for observasjon, ikke fødsel) kom det en inn på rommet mitt som ikke fikk plass på føden. Hun fikk heldigvis rom på føden utpå morgenkvisten da, men det ble en lang natt for meg mens hun var der! Jeg hadde svangerskapsforgiftning og hadde fått beskjed om å sove og hvile så mye som mulig. Jada... Hehe.. Men det er vel bare sånn det må bli, babyene må jo få komme ut!

Jeg var nettopp på obsposten for svangerskapsforgiftning.
Og på den tiden jeg var der,så var det ihvertfall 5 som var fødende på rommet mitt og ble sendt på føden når det ble ledig.

Back
Topp