Full av bekymringer

Luz M

Blir kjent med forumet
Hei alle sammen, ny her inne og fant ut denne uken at jeg er gravid. Tok to tester tirsdag, en på morgenen med ukesindikator (1-2) stod det på denne og en på kvelden med RFSU sin. Den hadde en sterk strek og en svak rød strek. Visste de til venninnene mine som begge fødet i desember og de sa jeg var gravid og ikke trengte å dra til legen enda før svangerskapskontroll. Tok ny test torsdag morgen for da skulle liksom ny uke startet, og den visste 2-3. Er veldig angstfylt menneske så ville dobbeltsjekke på legekontoret, hadde time i går. Tok urinprøve der (ikke morgenurin) og hun måtte vise den til andre på kontoret for å finne ut om den var positiv. De tok den som positiv. Tok en til for å dobbeltsjekke, samme skjedde med den. Tok blodprøve som skal vise hcg og fikk beskjed om å komme på mandag igjen for å ta ny blodprøve. Hadde hcg gått ned på den siste har jeg nok spontanabortert og hadde den gått oppover så er jeg gravid.

samboer og andre sier jeg ikke har noe å bekymre meg for siden jeg ikke har noen blødninger og engstet meg for mye. Samme gjelder med tanke på svangerskap utenfor livmor, mye jeg også tenker på. Ønsket meg barn så lenge så vanskelig å glede seg enda egentlig selvom jeg prøver.

andre som har det sånn?

Jeg skjønner at du er engstelig. Det er og var jeg også. Men jeg har aldri opplevd noe annet enn et vellykka svangerskap, og velger å fortelle meg selv at så lenge jeg ikke har fått noe annet bevist er jeg gravid. Og koser meg med det. Er så klart bekymret nå også 8+2 uker. Men med alle disse symptomene velger jeg å anta alt er fint til det motsatte er bevist. Men er kun meg og sambo som vet om dette da enda ❤

Jeg skjønner at du er engstelig. Det er og var jeg også. Men jeg har aldri opplevd noe annet enn et vellykka svangerskap, og velger å fortelle meg selv at så lenge jeg ikke har fått noe annet bevist er jeg gravid. Og koser meg med det. Er så klart bekymret nå også 8+2 uker. Men med alle disse symptomene velger jeg å anta alt er fint til det motsatte er bevist. Men er kun meg og sambo som vet om dette da enda ❤
Så godt å høre, ikke bare bare dette og mitt første svangerskap. Får prøve å se det positivt så kanskje tankene går litt bort etterhvert som tiden går. Har hatt lite symptomer utenom uteblitt mens. Hatt noen dager med menssmerter og romling i magen og veldig oppblåst. Ømheten i brystene har gått litt tilbake nå. Men går bare ta det som det kommer, ikke stort annet å gjøre lykke til videre du også ♥️

Så godt å høre, ikke bare bare dette og mitt første svangerskap. Får prøve å se det positivt så kanskje tankene går litt bort etterhvert som tiden går. Har hatt lite symptomer utenom uteblitt mens. Hatt noen dager med menssmerter og romling i magen og veldig oppblåst. Ømheten i brystene har gått litt tilbake nå. Men går bare ta det som det kommer, ikke stort annet å gjøre lykke til videre du også ♥️
Vet det er enklere sagt enn gjort ja ❤ hadde også lite symptomer i starten, og bestilte tidlig ul (den er om nesten to uker),bare for å ha noe å de frem mot, og glede meg til å de at alt forhåpentligvis er bra der inne. Men så kom symptomene , men gleder meg masse til ul nå, og gruer meg litt da.
Men føler meg selv som 1. Gangsgravid. Fordi alt er annerledes denne gangen av symptomer.

Vet det er enklere sagt enn gjort ja ❤ hadde også lite symptomer i starten, og bestilte tidlig ul (den er om nesten to uker),bare for å ha noe å de frem mot, og glede meg til å de at alt forhåpentligvis er bra der inne. Men så kom symptomene , men gleder meg masse til ul nå, og gruer meg litt da.
Men føler meg selv som 1. Gangsgravid. Fordi alt er annerledes denne gangen av symptomer.
Så spennende da, bestilt meg tidlig UL selv jeg, har 7 februar, da får man svar om det er liv i fosteret og alt er som det skal. Trur det blir lettere å slappe litt mer av da. Så gøy at ikke alle svangerskapene er like også, får man opplevd de på forskjellige måter og nye erfaringer ♥️

Back
Topp