Fuktighetskremer

Selmaen

Glad i forumet
Er det noen som kan tipse om en god fuktighetskrem som kan smøres i ansiktet til de små? Har til nå brukt A-krem fra apoteket (den brune krukka) men oppdaget til min store forskrekkelse i går kveld at den inneholder parabener...

Vi bruker baby seba med sin beskyttende ansiktskrem. Den er helt fantastisk. Lukter litt sært da. Hehe

MIn har problemer med tørr hud, og jeg tror vi omtrent har prøvd alt av fuktighetskremer snart... Men fant til slutt en som hjalp som heter  decubal   , det er en rød og hvit flaske:)  Den har funka her :)

Selmaen skrev:
Er det noen som kan tipse om en god fuktighetskrem som kan smøres i ansiktet til de små? Har til nå brukt A-krem fra apoteket (den brune krukka) men oppdaget til min store forskrekkelse i går kveld at den inneholder parabener...

Bruker akrem på tube... Den inneholder ikke parabener ;-)

Fru Frøland skrev:

Selmaen skrev:

Samme her! Måtte springe å sjekke da jeg leste dette ;)   Synes den er kjempegod!

Fru Frøland skrev:

Selmaen skrev:

Vi bruker også denne. Kjempegod!

Aderma exomega creme!! Den er kjempegod. Fikser tørr hud på lilleman i løpet av et par dager bare. Han fikk hormonutslett og som følge av det ble han knusktørr i ansiktet. Smørte på både a creme og en dr. greve creme men var aderma exomega som fungerte best:-) Fungerer når han får tørt utslett i hodebunnen også(melkeskorpe)... Høres ut som en reklame her haha, men er veldig fornøyd!

Locobase her!

Her bruker jeg ceridal på tørre partier, og som kuldekrem på storesøster. Den er kjempegod!

jeg sverger til Aderma Exomega på begge guttene mine, de er aldri tørre i huden etter vi begynte med den:) Bruker også badeoljen.

biddit skrev:

Fru Frøland skrev:

Selmaen skrev:

b
Samme her! Måtte springe å sjekke da jeg leste dette ;)   Synes den er kjempegod!

Hehehe, jeg også ;-) bruker den både i ansiktet og stumpen :-)

Har brukt sebamed baby sin beskyttende ansiktkrem etter ho hadde hormonutslett, fordi ho blei så tørr.Brukar alt av Sebamed baby produkter: boblebad, shampo og bodylotion, synes den lukter veldig godt, god babylukt. Nå har eg kjøpt libero sin krem, men prøver å bruke minst mulig krem fordi det er fort å skape et behov for krem. Viss babyen ikkje er ekstremt tørr eller har atopisk eksem, er det best å ikkje bruke noko. Babyen har jo et naturlig fettlag, det å ikkje bade babyen for ofte og ikkje bruke noko anna enn vann i fjeset trur eg er veldig bra. Eldstedattera mi fekk atopisk eksem rundt 1 år og då har me brukt aderma exomega krem, kjempebra mot atopisk eksem, fekk først kortisonkrem av legen, men den fungera bare når me brukte den og når me slutta blei det mykje verre. Dessuten er jo ikkje kortison bra.

vi bruker NAF babysalve, over alt, til alt! helt super salvr. det er apotekenes egen så den står ikke fremme så du må spørre etter den. men er absolutt vedt det! her funker den på tørr hud, utslett, sår rumpe og svettemerker! synes egentlig det er rart at den ikke er bedre kjent:p

Monsim skrev:
jeg sverger til Aderma Exomega på begge guttene mine, de er aldri tørre i huden etter vi begynte med den:) Bruker også badeoljen.

Den bruker vi og. Visste ikke at de har olje også. Det må skjekkes ut.

lollo83 skrev:

Fru Frøland skrev:

Selmaen skrev:

Vi bruker også denne. Kjempegod!

Må visst arrestere meg selv litt her.... Var veldig fornøyd med a-krem på tube, men den siste halvanne uken har den rett og slett ikke fungert lengre. Var på apoteket og fikk anbefalt aderma og La roche-posay (tror jeg den het). Litt dyre da, men store tuber så de holder lenge.

detnyenicket skrev:
Jeg bruker a:derma exotica (el noe sånn) Men den er for atopisk eksem da.

Enten Aderma exomega, eller Aderma atopic. Jeg har ikke prøvd noen av  de på gutten, emn har prøvd de begge på meg selv. Veldig gode kremer!

Jeg må nok også kjøpe krem til gutten, for han får så voldsomt med fuktutslett under haken pga masse gulp og sikkel..Men er usikker på om Aderma gjør susen der, eller om jeg bør bruke noe annet. Tips?

Jenta mi har hatt mye eksem og tørr hud i det siste, legen antyder at det kan være atopisk eksem. Begynte å smøre med Aderma exomega på onsdag kveld, nå er det aller meste helt borte. Har prøvd ymse kremer tidligere, blandt annet A-krem på tube, uten at det har funka.

Back
Topp