Fuktighetskrem?

MammaTilNurket

Februar 14 :)
Er det nødvendig? Bruker dere det?
Eller kuldekrem? Hvordan gjør man det, og er det nødvendig?
:)

Bruker fuktighetskrem, men bare hvis hun er tørr. Bruker det ikke forebyggende. Ser at hun er mye tørr i kinnene, så jeg vet ikke om kuldekrem kunne vært en idé.

Hadde ikke brukt om det ikke var for at mini her har atopisk eksem.

Ja, bruker det og for min datter er det nødvendig, men er kanskje ikke det for alle :)

Bruker aderma hver dag for mini har atopisk eksem.

Bruker kuldekrem om høsten og vinteren, her har de lett kulde/vintereksem. Smører med enten locobase, aderma eller propolis i tillegg.
Smører kun når de er tørre. Har fått for meg at man "ødelegger" den naturlige fuktigheten om man smører når det ikke trengs...o_O ?
Kuldekrem er alltid greit å bruke når de skal ut, spesielt når det er minusgrader og snø. Da skal de smøres 10-20 min før de går ut.

Bruker krem hver kveld etter bad, pga tørr hud med atopiske flekker. Som har gått helt bort ved smøring. :)

Bruker kuldekrem om høsten og vinteren, her har de lett kulde/vintereksem. Smører med enten locobase, aderma eller propolis i tillegg.
Smører kun når de er tørre. Har fått for meg at man "ødelegger" den naturlige fuktigheten om man smører når det ikke trengs...o_O ?
Kuldekrem er alltid greit å bruke når de skal ut, spesielt når det er minusgrader og snø. Da skal de smøres 10-20 min før de går ut.

Jeg bruker den nesten aldri på meg selv, og har utrolig sjelden tørr hud... Så tror kanskje man lager et behov ved å smøre unødvendig? Da fortsetter jeg å la være å smøre han :)
Hva bruker du som kuldekrem?

Ingen vits å smøre om der ikke er behov ;)

Bruker en fet krem i ansiktet ja, hun er tørr på kinnene og på haka.

Hun et veldig tørr i huden så ja. Eldste badet jeg kun i oljevann. Det gjør jeg med vesla også men smører i tillegg dersom hun er tørr og etter hver babysvømming en gang i uken. Ansiktet blir fort tørt av matrester og tilhørende klutvasker. Kanskje jeg kan prøve å bytte ut med våtservietter, de har jo olje i...?

Brukte krem i ansiktet på eldste fra han begynte å være ute, enten det var kulde, sol eller vind. Smurte på en god krem som trakk godt inn før han gikk ut. Altså ikke sånn som legger seg utenpå.

Jeg bruker den nesten aldri på meg selv, og har utrolig sjelden tørr hud... Så tror kanskje man lager et behov ved å smøre unødvendig? Da fortsetter jeg å la være å smøre han :)
Hva bruker du som kuldekrem?

Jeg smører meg selv også sjelden og har ikke problemer med tørr hud, bruker omtrent ikke body lotion heller :p
Ja jeg tror at om man smører unødvendig så lager man et behov man ikke hadde i utgangspunktet. Blir litt det samme som med lipbalm.

Jeg bruker Avène kuldekrem ;)

Jeg må smøre meg selv hver dag i vintertiden. Blir veldig tørr i huden. Ellers bruker jeg fuktighetskrem i ansiktet hver dag. Ellers smører jeg barna etter hvert bad.

Jeg smører aldri kroppen min selv, bruker kun fuktighetskrem i ansiktet hver morgen etter ansiktsrens. Også hender det jeg må smøre hendene på vinterstid. Jobber i helsevesen og blir myyyyyyyye håndvask og spriting i perioder, kombinere det med tørr vinterluft da blir det behov for litt krem.

Brukar ikkje noko anna enn litt olje i badevantnet.

Back
Topp