Fuktig inni vogn-kalesje

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Vogna står ute i carporten. Det regner ofte og er generelt fuktig i lufta på natten. Stoffet inni kallesjen er ganske våt. Gjør det noe? Altså mtp sovemiljø. Kan det bli jordslag?

Blir lett jordslag så hadde helt klart tatt inn hele eller deler av den... Om det kommer jordslag må vogna kastes :( (anbefalt av astma og allergiforbundet)

Det blir fort jordslag da ja. Jeg har puter som har stått ute nå i sommer under tak. De er full av jordslag pga fuktig luft. Ville tatt inn deler av vogna, understellet kan jo så ute :)

Hadde tatt den inn, i alle fall deler med stoff. Jeg har veranda under tak, men putene der kan bli fuktige. Blir veldig fort jordslag. Og gjerne på tykkere stoffer som ikke tørker så fort.

Jeg ville latt vognen være i huset selv om den tar plass. Men ville vasket trekket og tørket det før du bruker den og lar den stå inne

OK. Da tar jeg den inn verandadøren på natten. Takk for svar :) har pleid å ha den i gangen når hun var baby men egentlig ikke plass. Men på natta gjør det jo ingenting.

Men i bhg står den jo ute hele uka...

OK. Da tar jeg den inn verandadøren på natten. Takk for svar :) har pleid å ha den i gangen når hun var baby men egentlig ikke plass. Men på natta gjør det jo ingenting.

Men i bhg står den jo ute hele uka...
Tar de ikke vognene inn når de slutter for dagen? Da hadde jeg tatt med vogna hjem hver dag. Dumt om vognen blir full av jordslag :(

Har man vogn stående ute å det er fuktig. Bør man ta den inn å la den tørke opp flere ganger i uken. Skal ikke mye til før det blir jordslag!

Tar de ikke vognene inn når de slutter for dagen? Da hadde jeg tatt med vogna hjem hver dag. Dumt om vognen blir full av jordslag :(
Jeg er litt usikker. På vinteren gjør de det, for ellers blir jo vognene kalde og posene ligger i fast med seler, så da er det lettere å ta inn vognene enn bare posene. Men nå på sommeren tror jeg de står ute... Vår vogn pleier hvertfall å stå ute når jeg leverer. Den står nesten inne - det er tak over, men bare en port som det komme luft inn.

Der jeg jobbet før hadde vi en diger dobbeltgarasje til oppbevaring i vogn. Med port. Vet ikke om det blir tørt og varm inni den....

Jeg er litt usikker. På vinteren gjør de det, for ellers blir jo vognene kalde og posene ligger i fast med seler, så da er det lettere å ta inn vognene enn bare posene. Men nå på sommeren tror jeg de står ute... Vår vogn pleier hvertfall å stå ute når jeg leverer. Den står nesten inne - det er tak over, men bare en port som det komme luft inn.

Der jeg jobbet før hadde vi en diger dobbeltgarasje til oppbevaring i vogn. Med port. Vet ikke om det blir tørt og varm inni den....

Det er mye nedbør i landet vårt så ville spurt om rutinene? Jordslag er ikke noe særlig å få i en vogn.

Det er mye nedbør i landet vårt så ville spurt om rutinene? Jordslag er ikke noe særlig å få i en vogn.
Når barnehagen starter opp igjen kan jeg gå å kjenne på den når jeg leverer, så finner jeg ut av det.

Når barnehagen starter opp igjen kan jeg gå å kjenne på den når jeg leverer, så finner jeg ut av det.
I vår bhg ble det nettopp bygd vognskur. Den er det bare 3 vegger på, tak og gitter på siste vegg. Pga det så bruker ikke vi vogn i bhg da det er mye tåke hos oss. Vogna blir da fuktig og vil mugle over tid. Ungene mine har derfor sovet inne på madrass istedet :)

Back
Topp