fukt og inneluft

Double Action

Gift med forumet
hva kan høy fuktighet gjøre med luftveier og lunger?
søverommet har da spesielt mye (synlig) fukt, men leiligheten har dårlig løsning som igjen fører til dårlig inneluft/ miljø

hva bør jeg vite om dette?
vil vi ha rett til å flytte ut utenom kontrakten som sier 2mnd oppsigelse?
sykdommer? astma? e.l

takker for svar

Jeg bodde i en leilighet med mye fukt og mugg før, og da fikk jeg migrene. I tillegg var det på den tiden allergiene mine sprang ut i full blomst en etter en også.

Jeg er usikker på hvordan det er med oppsigelse av leilighet pga fukt, men få noen til å komme og måle fuktigheten i leiligheten. Lurer nemlig på om du har rett til å flytte umiddelbart uten oppsigelse hvis verdiene er for høye! [:)]

Vi har fukt og mugg på soverommet pga manglende ventilasjon fant vi ut... (lille julaften)
Etter at jeg og snuppa flytta ut av soverommet sover vi bedre, både hun og jeg er mindre tett og jeg kjenner ikke noe særlig til allergien min lenger...[:)]

Vet dessverre ikke hva det gir deg rett til i forhold til utflytting, men få målt fukten og få huseier evnt at dere selv får ordnet med tilfredsstillende ventilasjon.
Lykke til[:)]

ORIGINAL: muskedunder

Vi har fukt og mugg på soverommet pga manglende ventilasjon fant vi ut... (lille julaften)
Etter at jeg og snuppa flytta ut av soverommet sover vi bedre, både hun og jeg er mindre tett og jeg kjenner ikke noe særlig til allergien min lenger...[:)]

Vet dessverre ikke hva det gir deg rett til i forhold til utflytting, men få målt fukten og få huseier evnt at dere selv får ordnet med tilfredsstillende ventilasjon.
Lykke til[:)]

ja, her er d ikke no anna ventilasjon enn spjelen i vinduet eller selve vinduet,
ingen ventil og dette er i en kjeller
har sagt d lenge at jeg liker ikke å bo her
josephine ble tett 'over natta' - og d er ikke rart at jacob aldri blir bra av d såkalde fostervannet han har baki der
har flytta sengene dems inn på et annet rom allerede - her er d 'panisk action'

blir så forbanna for at vi flytta hit i d hele tatt, men tenkte ikke på d da (et par uker etterpå kanskje, men d er jo alikevel for sent)
leiligheta har vannvittig høy standard, men dette trekker veldig ned - vi kan ikke risikere helsen vår og hvertfall ikke barna sin!

ORIGINAL: Lille_meg88

Hva står det i leie kontrakten?  hvis det står at det er leid ut med høy fuktighet så må du vente i2 mnd.
men hvis det ikke er opplyst om feilien så trur vi dere bare kan flytte. 

står ingenting om d i husleiekont

I følge husleie loven kan du heve avtalen [;)]

ORIGINAL: Double Action

Hva står det i leie kontrakten?  hvis det står at det er leid ut med høy fuktighet så må du vente i2 mnd.
men hvis det ikke er opplyst om feilien så trur vi dere bare kan flytte. 

står ingenting om d i husleiekont

ja, men må ikke fuktighten påvises?
med intrumenter og slikt, ellers?

d er jo synlig fukt på rommet da, men alikevel

Da skal dere bare flytte.

ORIGINAL: Lille Måltrost

Jeg hadde begynt å lete etter en ny plass med engang. Har selv bodd i et hus med mye råte, fukt og sopp og det ga oss hodepine og generell trøtthet. Jeg gikk ofte oppi dette (skulle vaske dette vekk i og med at husverten ikke gjorde en dritt med problemet) og det endte med at jeg også fikk sopp på ryggen faktisk som klødde noe helt grusomt.

Husverten trodde ikke noe på dette med fukt, og kjøpte et apparat som skal måle fuktigheten og det pep som gal da den nærmet seg vinduene. Men han nektet som sagt å gjøre noe med problemet når han fant ut av vi var på utskikk etter noe nytt [:@] som forresten tok oss over 1 år.

Nei pakk sakene og flytt spør du meg, tror neppe babyene kan ha godt av et slikt innemiljø. Spurte legen min om det og hun mente det umulig kunne være bra.

Lykke til

ja, har hatt d lenge i bakhode, men nå er d alvor - har sjekka lokalavisa for leiligheter
huff---
vi har lyst til å kjøpe selv også, men d er ikke bare, bare å hoppe på d første og d beste

bor også i sokkel. men har ikke opplevd hodepine. vi er noe usikker alikvel. Ser etter noe nytt men det er ikke bare bare næj. alle studentene i tr.hjæm tar det meste. vurderer å flytte ut fra byen. men jeg har ikke førerkort så er redd vi skal bli isolert hjemme når samboer er på jobb:S

Hadde fukt og mugg på soverommet over en lengre periode. Jeg fikk vondt i hodet, ble utrolig dårlig form(slapp og trøtt) og for ikke å nevne deprimert.

Back
Topp