Fuck barnevernet!

Så bra hun fikk den hjelpa hun trengte! Jeg har bestandig vært positiv til barnevernet, mamma fikk god hjelp derfra en stund, både økonomisk og med rådgivning, og en venninne av meg har også selv kontaktet barnevernet da hun slet som alenemor med fødselsdepresjon, og fikk også hjelp til avlastningshjem så hun kunne studere og forsørge sønnen sin.

Men jeg har også sett eksempler hvor barnevernet har brutt regler for å få igjennom noe de har bestemt seg for (da på et annet kontor enn de jeg andre jeg nevner). Har selv lest rapporten og vitnet i rettsak hvor det var mye snusk fra barnevernets side, selv om det så klart lå en oppriktig bekymring i bunn, men jeg skal ikke gå inn i detaljene. Så som i alle andre jobber er det folk som ikke burde vært i bv, og siden bv er en instans med mye makt og et gedigent ansvar, syns jeg det er viktig både at de får et bedre rykte og at terskelen for å melde inn bekymringer blir lavere, samt at rutinene deres blir gjennomgått og en del kontorer rensket skikkelig opp i. Det må være mulig å gå dem i sømmene, og det må gjøres ofte.

Huff, Eg har bare dårlig erfaring inne bv. Sånn så Toneany nevner her så driver dem med litt forfalskning av uttaleser osv, Eg mener at dem burde ta i bruk lydopptak til hver møte dem har for å sikre oss og dem :-)

Det er altid koselig å lese en god erfaring med bv. Men som de sier over så gjør de også feil. Desverre ett dumt yrke å ikke like jobben sin i. Men må si at sykepleiere også er like ille ang det der. Fy så mange sykepleiere jeg har møtt med min syke sønn som aldri burde vært det og spesielt en lege. Hadde jeg hørt på ham så hadde min sønn mest sannsynlig dødd til slutt. I stedet gikk jeg til en fastlegen og min sønn ble hasteopperert. Så veit egentlig ikke om jeg er mest redd for bv eller denne legen. Drar ikke på legevakta hvis han er der. Veit bv hat gjort litt feil her jeg bor, men de hat blitt stoppet i retten.

Så flott at hun hadde et fint og godt forhold til bv, jeg tror hun var heldig med sin saksbehandler. Jeg tror det er store forskjeller for fra sted til sted om hvordan barnevernet er, og ser for meg at det er enklere å ha et forhold til bv i byer enn det feks er på små steder. Kjenner flere saker fra Oslo som jeg tenker er rart at bv fortsatt lar barna bo hjemme, mens man hører andre saker fra andre steder hvor barna blir flyttet for mindre alvorlige ting, eller for samme årsak.

Sent from my iPhone using BV Forum

Last edited by a moderator:
Flott skrevet. Vi trenger å få ut flere slike erfaring .

Flott skrevet. Vi trenger å få ut flere slike erfaring .

Enig. Det finnes mennesker innen alle yrker som ikke burde drive i sitt felt i det hele tatt, men i dette tilfellet belyses det gode barnevernet kan gjøre for en familie og det er viktig å få frem. Litt kjedelig hvis dette ender opp som nok en tråd om alle feilene barnevernet har gjort; det er nok mange som er redde for å be om hjelp basert på alt det negative som ofte kommer frem. Ikke at det skal dysses ned, men av og til er det fint at en happy ending kan få stå som nettopp det :)

Back
Topp