Fucitalmic øyedråper*nytt spm*

MammatilKevin

Forelsket i forumet
Hei! Har fått Fucitalmic øyedråper mot en øyebetennelser, er engangspipetter.. Noen som veit om du skal bruke en morgen å en kveld, eller om du skal bruke samme morgen og kveld??
-----------------------------------------------------
Nytt spm:
Har nå gått på to kurer, først en med Kloramfenicol så er eg nesten ferdig med ein med Fucitalmic. Betennelsen går ikke bort, noen som vet hva som blir neste "steg"?

Morgen og kveld. Mest normale er 2 ganger om dagen emoticon

*Pompi* skrev:

Ja veit eg skal ta de morgen og kveld. Men skal eg bruke den samme pipetten to ganger, dvs morgen å kveld? eller skal eg bruke en pipett pr drypping, dvs to til dagen..

MammatilKevin skrev:
*Pompi* skrev:

Ja veit eg skal ta de morgen og kveld. Men skal eg bruke den samme pipetten to ganger, dvs morgen å kveld? eller skal eg bruke en pipett pr drypping, dvs to til dagen..
Ahh.
Ville brukt 1 om gangen jeg. Tilfelle du kommer borti øyet så drar du betennelsen med deg på pipeten og da kan overfører baktereiene på øyet på nytt.

*Pompi* skrev:
MammatilKevin skrev:
*Pompi* skrev:

Ahh.
Ville brukt 1 om gangen jeg. Tilfelle du kommer borti øyet så drar du betennelsen med deg på pipeten og da kan overfører baktereiene på øyet på nytt.

Ja var liksom det, men fikk beskjed om at eg skulle bruke de til to dager etter symptomene er borte, å er ikke mangen i pakken..... Betennelsen har ikke gått vekk å er ferdig me kuren om to dager, så då blir det vell ny legetur på meg!! :/ igjen, har gått gjennom to forskjellige kurer nå!!! Begynte å lure om eg hadde gjort feil som har brukt to pipetter til dagen, men då har eg gjort rett......

etter en kur med fysotalmic og så en med kloramfemikol på min datter, så ble antibiotika neste steget for hennes del hvertfall, men om de gjør det i alle tilfeller vet jeg ikke.

Back
Topp