Fsh,amh og østradiol.. noen som vet om mine er normale?

Ønsker meg en firkløver

Flørter med forumet
Tok hormonelle blodprøver syklus dag 2. Amh på 12,5. Fsh på 8,2 og p-østradiol på 121.. forstår ingen ting og lurer på om dette er bra? Jeg er 37 år. Prøvd aktivt i 5 mnd uten resultat ( mars) . Ble gravid i desember for 8 mnd siden. Abort i januar. Alltid blitt lett gravid. Men nå tar det tid? Legen sa bare at alt var normalt.. men ligger jeg bra Ann? Litt dårlig? Redd klokka tikker fra meg nå..
 
Jeg synes amh og FSH ser fine ut ift referanseverdiene jeg har sett. Tror Amh-en din er omtrent lik det jeg hadde i 2020 (som 27-28), så tenker du har greie eggreserver i alle fall. 5 mnd prøving er frustrerende, men innenfor normalen, så det er ikke sånn sett BEKYMRINGSVERDIG. :)

(Østradiol fant jeg ikke med samme type referanseverdier)
 
Last edited:
Tok hormonelle blodprøver syklus dag 2. Amh på 12,5. Fsh på 8,2 og p-østradiol på 121.. forstår ingen ting og lurer på om dette er bra? Jeg er 37 år. Prøvd aktivt i 5 mnd uten resultat ( mars) . Ble gravid i desember for 8 mnd siden. Abort i januar. Alltid blitt lett gravid. Men nå tar det tid? Legen sa bare at alt var normalt.. men ligger jeg bra Ann? Litt dårlig? Redd klokka tikker fra meg nå..
Dette er det jeg har lest flere nettsteder, men jeg vet ikke om de stemmer. Men du kan jo avgjøre:

What are normal FSH levels by age?
Baseline FSH and AMH Levels by Age - https://www.centerforhumanreprod.co...y/female-infertility/interpreting-your-levels
AgeFSH (On Day 3 of the Menstrual Cycle)AMH (Any Day of the Menstrual Cycle)
< 33 Years< 7.0 mlU/mL= 2.1 ng/mL
33-37 Years< 7.9 mIU/mL= 1.7 ng/mL
38-40 Years< 8.4 mIU/mL= 1.1 ng/mL
= 41+ Years< 8.5 mIU/mL= 0.5 ng/mL


Is 6.7 FSH normal? https://www.everlywell.com/blog/ovarian-reserve/understanding-fsh-levels/
Generally, normal FSH levels by age are considered to be the following (with measurements based on day 3 of a normal cycle): Age 33 or under: less than 7.0 mlU/mL (milli-international units per milliliter) Age 33-37: less than 7.9 mIU/mL. Age 38-40: less than 8.4 mIU/mL.15. mar. 2021
 
Dette er det jeg har lest flere nettsteder, men jeg vet ikke om de stemmer. Men du kan jo avgjøre:

What are normal FSH levels by age?
Baseline FSH and AMH Levels by Age - https://www.centerforhumanreprod.co...y/female-infertility/interpreting-your-levels
AgeFSH (On Day 3 of the Menstrual Cycle)AMH (Any Day of the Menstrual Cycle)
< 33 Years< 7.0 mlU/mL= 2.1 ng/mL
33-37 Years< 7.9 mIU/mL= 1.7 ng/mL
38-40 Years< 8.4 mIU/mL= 1.1 ng/mL
= 41+ Years< 8.5 mIU/mL= 0.5 ng/mL


Is 6.7 FSH normal? https://www.everlywell.com/blog/ovarian-reserve/understanding-fsh-levels/
Generally, normal FSH levels by age are considered to be the following (with measurements based on day 3 of a normal cycle): Age 33 or under: less than 7.0 mlU/mL (milli-international units per milliliter) Age 33-37: less than 7.9 mIU/mL. Age 38-40: less than 8.4 mIU/mL.15. mar. 2021
Jeg spurte gynekologen.. hun sa alle mine verdier var normale og fine
 
Hva er stoffskifte verdiene dine? TPO og TSH?
Lh-7,5
Prolaktin-389
T4-fritt-14,4
Tsh 2,11
Fsh 8,2,
Amh 12,7
Østradiol 122

Disse prøvene er tatt hos spiren fertilitetsklinikk. I etterkant har jeg pratet med gynekologen på spiren, som sier disse er helt normale. Jeg selv som ønsket utredning da vi hadde prøvd noen mnd. Skylte også eggledere. Ble gravid forrige syklus, samme syklus som jeg skylte i forkant. Ble gravid og mistet.
 
Lh-7,5
Prolaktin-389
T4-fritt-14,4
Tsh 2,11
Fsh 8,2,
Amh 12,7
Østradiol 122

Disse prøvene er tatt hos spiren fertilitetsklinikk. I etterkant har jeg pratet med gynekologen på spiren, som sier disse er helt normale. Jeg selv som ønsket utredning da vi hadde prøvd noen mnd. Skylte også eggledere. Ble gravid forrige syklus, samme syklus som jeg skylte i forkant. Ble gravid og mistet.
Begynte prøvingen i mars. Men alltid blitt så lett gravid før :( så utålmodig
 
Begynte prøvingen i mars. Men alltid blitt så lett gravid før :( så utålmodig
Mine prøver fra i fjor (3 syklusdag) i sammenligning er:
Lh-4,4
Prolaktin-258
T4-fritt-15,7
Tsh 1,9
Fsh 7,5
Amh 33
TPO 275
Østradiol 0,16
Det høres fryktelig dramatisk og tragisk trist ut at du har mistet barnet ditt såpass mange ganger. Jeg skal ta nye blodprøver på mandag, og deretter tenker jeg å bestille time hos endokrinolog for å høre om det kan være noe galt med stoffskiftet mitt.
 
Så ille kan jeg ikke si det er, at det er tragisk..og mistet mage ganger. Har 3 friske barn.. en abort i uke 12 og en kjemisk i uke 5.. hvor gammel er du? Alle mine Mine prøver er innefor normale referanse mål , står på furst.no og min gynekolog sier det samme. Så må nok bare ha litt mere tålmodighet
Mine prøver fra i fjor (3 syklusdag) i sammenligning er:
Lh-4,4
Prolaktin-258
T4-fritt-15,7
Tsh 1,9
Fsh 7,5
Amh 33
TPO 275
Østradiol 0,16
Det høres fryktelig dramatisk og tragisk trist ut at du har mistet barnet ditt såpass mange ganger. Jeg skal ta nye blodprøver på mandag, og deretter tenker jeg å bestille time hos endokrinolog for å høre om det kan være noe galt med stoffskiftet mitt.
 
Mine prøver fra i fjor (3 syklusdag) i sammenligning er:
Lh-4,4
Prolaktin-258
T4-fritt-15,7
Tsh 1,9
Fsh 7,5
Amh 33
TPO 275
Østradiol 0,16
Det høres fryktelig dramatisk og tragisk trist ut at du har mistet barnet ditt såpass mange ganger. Jeg skal ta nye blodprøver på mandag, og deretter tenker jeg å bestille time hos endokrinolog for å høre om det kan være noe galt med stoffskiftet mitt.
Ser nå at alle dine prøver er innenfor normalen referanseområde. Men TPO er kanskje litt høy? Har du prøvd lenge? Regner med du har spylt eggledere, om de var tette også?
 
Ser nå at alle dine prøver er innenfor normalen referanseområde. Men TPO er kanskje litt høy? Har du prøvd lenge? Regner med du har spylt eggledere, om de var tette også?
Ja, jeg skal sjekke det med TPO - jeg er 35. Ja, da er du egentlig ganske heldig hvis du har 3 friske barn. Ja, jeg har sjekket egglederne - men må nok sjekke alt på nytt igjen snart.
 
Ja, jeg skal sjekke det med TPO - jeg er 35. Ja, da er du egentlig ganske heldig hvis du har 3 friske barn. Ja, jeg har sjekket egglederne - men må nok sjekke alt på nytt igjen snart.
Det kan være noe rusk i en eggleder, eller lite eggløsningsslim/ for tykt? Prøvd concive+ eller slimløsende hostesaft? Kjenner ikke til historien din.. men i følge prøvene dine skulle det ikke være noe galt.. du har bra med egg og bra kvalitet. Det jeg forsto på min gynekolog er at alle prøvene sammen og deres verdier , ikke kun en enkelt prøve , sa mest om fertilitet. Fått prøvene dine vurdert samlet sett?
 
Det kan være noe rusk i en eggleder, eller lite eggløsningsslim/ for tykt? Prøvd concive+ eller slimløsende hostesaft? Kjenner ikke til historien din.. men i følge prøvene dine skulle det ikke være noe galt.. du har bra med egg og bra kvalitet. Det jeg forsto på min gynekolog er at alle prøvene sammen og deres verdier , ikke kun en enkelt prøve , sa mest om fertilitet. Fått prøvene dine vurdert samlet sett?
Jeg har fått prøvesvarene mine og jeg har lavt stoffskifte, som er ganske eller kan være farlig med tanke på spontanabort og å bli gravid osv. Jeg begynner på levaxin i dag for å forminske problemet, så da er dette løst! Ellers var alt annet bare fint med tanke på hormonverdiene mine.
 
Back
Topp