Fryste ubefrukta egg

Mammalaila

Glad i forumet
Hei :)

Jeg har to ubefrukta egg på frys ettersom det ikke var nok spermier til å befrukte dem etter egguttak. Siste forsøk i naturlig syklus funka ikke, så nå venter vi på neste. Men... Jeg ringte sykehuset i går for å fortelle at forsøket var negativt, og fikk beskjed om at legen ikke hadde lagt inn noen videre plan til oss så hun måtte ringe igjen i dag. Det gjorde hun. Og det viser seg at legen vil diskutere situasjonen vår med flere for å kunne legge en plan. Det var visst pga at mannen nesten ikke har noen sædceller. Men jeg skjønner ikke.. Hva skal diskuteres? Sykepleieren hadde liksom ikke no særlig svar å komme med.. Er det noen som har hatt en lignende situasjon som kan fortelle hva som skjedde med dere? Jeg trodde liksom vi skulle få en dato jeg hvor mannen skulle få ut no spermier, befrukte et egg og sette det inn som vanlig. Er på st.olavs..

Kan være de ønsker å diskutere spermdonasjon med dere..?

Kanskje. Men det er med flere leger han skal diskutere med. Så jeg skjønner liksom ikke hva det er å diskutere.. Mannen kommer hvertfall aldri til å gå med på spermdonasjon hvis det kommer til det..
Gjorde de sånn testikkel-utdragning sist? Husker ikke hva det heter, TESE? Kan være de skal diskutere det også.
Hvis det er sånn at mannen din har så dårlig sæd så kan det faktisk være de prøver å finne andre løsninger..

Gjorde de sånn testikkel-utdragning sist? Husker ikke hva det heter, TESE? Kan være de skal diskutere det også.
Hvis det er sånn at mannen din har så dårlig sæd så kan det faktisk være de prøver å finne andre løsninger..

Sist egguttak måtte han fikse det sjøl tre ganger før de tok en tesa. De fant litt i den tredje prøven, og resten på tesa. Så det har han gjort. Ja, det er sikkert det. Men hva mer er det å gjøre lissom. Blir så frustrert...

Sist egguttak måtte han fikse det sjøl tre ganger før de tok en tesa. De fant litt i den tredje prøven, og resten på tesa. Så det har han gjort. Ja, det er sikkert det. Men hva mer er det å gjøre lissom. Blir så frustrert...
Det finnes jo mange ulike måter å utføre kirurgisk sæduttak, (MESA/PESA/TESA/TESE) så det kan vel hende de vil diskutere metode?
Prøv å be om en samtale med legen, så slipper du å leve i uvisshet? Det er jo ofte ikke så my konkret info å få fra sykepleierne.
Men forstår at deg er frustrerende!

Det finnes jo mange ulike måter å utføre kirurgisk sæduttak, (MESA/PESA/TESA/TESE) så det kan vel hende de vil diskutere metode?
Prøv å be om en samtale med legen, så slipper du å leve i uvisshet? Det er jo ofte ikke så my konkret info å få fra sykepleierne.
Men forstår at deg er frustrerende!

Å ja, det er det kanskje ja :) Ja, får prøve på det. Sykepleieren sa at hvis jeg syns det tok lang tid før jeg fikk brev i posten så måtte jeg bare ringe og purre på.. Så da tenker jeg at den såkalte diskusjonen dems kommer til å ta lang tid.

Mulig de ønsker sjekke ut hvorfor han har nedsatt, evt gi han noe medisin/behandling for det.

Back
Topp