Fryste bær og smoothie

Lilla86

Forumet er livet
Jeg er veldig glad i smoothie, og pleier å lage det av fryste bær fra butikken. Nå har jeg ikke turt på lenge, men kjøpte inn bær i dag. Vet noen om jeg kan koke alle bærene, for så å fryse dem igjen? Blir jo ikke noe god smoothie med kokvarme bær.

Jeg har nesten slutta å lage smooties pga det. Du må bruke isbiter da. Og kanskje fryse ned banan. Om du bruker banan i smootiesen.

jeg har også sluttet å lage smoothie pga hepatitten =( lager jordbærgrøt istedenfor=) da kokes jo bærene.

Det vet jeg ikke, men du kan bruke ferske bær og isbiter evt.

Du kan fint koke opp bærene også fryse de igjen. Da dreper du virus og bakterier både hepatit og om det skulle være ufyselig noro som coop har annonsert med en stund ;)

Er ganske sikker på at jeg leste i en artikkel at det var greit :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja du kan fryse dem igjen syntes jeg leste det på Mattilsynet sine nettsider :) hvis ikke kan du jo gå inn på de å se :)
Jeg slipper heldigvis å tenke på det siden jeg er selvforsynt med bær og fylte opp halve frysen med bær i fjor ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Tusen takk for svar alle sammen! Da skal jeg koke bærene og så fryse dem igjen. Hverken hepatitt eller noro høres noe særlig ut.

jeg kokte 2kg bær og la i porsjonsposer i fryseren i går.. :) Har ikke prøvd å lage smoothie av dem enda. men blir vel bra tenker jeg :)

Back
Topp