Fryst morsmelk...

Søtnost

Betatt av forumet
Jeg har fryst ned melk som jeg har pumpet.... Når jeg skal bruke den melka, hvordan gjør jeg med opptining? Legges posen med melk i en kjele med varmt vann? Hvor lenge kan opptinet melk stå i kjøleskapet? Samme som "fersk" melk?

Hvis du skal bruke melken med en gang, så er det beste å varme den i vannbad, ja. Men da må den brukes med en gang.
For at melken skal være holdbar lenger så er det beste å tine den i kjøleskap, da kan den stå i 1 døgn. Så hvis du har muligheten til å planlegge litt så er det den beste metoden [:D]

Her om dagen var det en som skrev at morsmelk kan oppbevares 5 døgn i kjøleskapet..... ??

Gjelder det bare hvis den ikke har vært fryst det da eller?

ORIGINAL: BlåBobler

Her om dagen var det en som skrev at morsmelk kan oppbevares 5 døgn i kjøleskapet..... ??

Gjelder det bare hvis den ikke har vært fryst det da eller?

Ja, det er bare fersk MM som kan stå i flere døgn [:)]
Jeg har hørt 3 døgn, da, men alle sier vel forskjellig som med så mye annet [;)]

I spedbarnsboken står det at du kan oppbevare mm i kjøleskapet inntil 5 døgn!

Frosset mormmelk i beholder eller pose kan man tine i litt kaldt vann i en bolle eller i vasken. Den skal helst brukes innen 4 timer etter at den er tint.
Ny pumpet mormelk holder i intil 5 dager i kjøleskapet eller 8 timer i rom temperatur.

Lykke til[:D]

Hvor lange kan frossen morsmelk holde seg i fryseren da? [8|]

3 måneder har jeg lest hvertfall

ORIGINAL: Nikki!

ORIGINAL: Fjåsa

3 måneder har jeg lest hvertfall

samme har jeg hørt.
noen nevner også 6 mnd.....[8|] blir forvirret jeg

3 mnd i kjøleskapfryser - 6 mnd i dypfryser [;)]

Back
Topp