Så spennende!

Jeg har hatt tre fryseforsøk nå, venter på resultatet på det tredje akkurat nå. Ble gravid på det andre, men mistet.
Er jo veldig greit med fryseinnsett, spesielt i naturlig syklus. Lite styr og stell! Du har sikkert fått vite litt fra legen? Kan jo si litt om hvordan det har vært for meg, hos Hausken, vil tro det er noe det samme over alt
Ca 10 dager etter mensen var er det kontroll for å se om alt ser fint ut. Det gjorde det alle tre gangene hos meg. Ble bedt å ta eggløsningstester og ringe når den var positiv. Sykepleier anbefalte den mest fancy til clearblue. Runde to slo testen aldri helt ut, var bare nesten i mange dager. Jeg ringte klinikken, inn på time. Alt så fint ut, men jeg fikk eggløsningssprøyte slik at de kunne vite akkurat når det skjedde tror jeg. Runde to fikk jeg resept på eggløsningssprøyte allerede på første kontroll, som jeg skulle sette en spesifikk dag eller eventuelt når jeg fikk positiv eggløsningstest om det skjedde først.
Blasto er jo 5 dagers og det skal være gode sjanser med det på frys ja! De setter det inn 6 dager etter positiv eggløsningstest eller eggløsningssprøyte. De må tine det samme dag, men det går nesten alltid fint tror jeg.
Selve innsettet er raskt. Fikk sett den lille blastoen på en skjerm før de satt den inn, rar opplevelse å se den lille rundingen som kan bli et menneske. Partner er vanligvis med inn da, men ikke nå under korona. Lurt å ha full blære, det opplyser de om. Kjenner ingenting når de setter det inn, som en vanlig GU, og må ikke gjøre noe spesielt etterpå.
Så er det bare å vente!
Masse lykke til!