Frysermåltider

Koalabjørn

Forumet er livet
Marshmallows 2022
Stjerneskuddene 2024
Del gjerne deres beste oppskrifter på middager man kan lage store porsjoner av og fryse ned. Skriv gjerne også hva dere fryser det ned i. Denne gangen skal jeg gjøre barseltiden lettere for meg selv :hilarious:

Jeg syns lasagne er genialt! Etter den oppskriften du liker selv. Fryser i aluminiumsformer fra feks rema1000 eller europris (engangs). Samme med fiskegrateng :)

Jeg kommer til å bake en del ost- og skinkehorn og rundstykker for enkle mellommåltider, kjøper inn en del kystens fiskegrateng på tilbud og tenker også å lage og fryse ned noe lasagne, pasta med tomatsaus, calzone, empanadas, grillet kylling med grønnsaker (kjøper mills potetmos, kjapt og enkelt å lage), kanskje noen slow-cooked måltider. Kjøpte nylig gjennomsiktige litt kraftige frysebokser med lokk som kan lukkes godt i alle ender fra IKEA, de har i ulike størrelser - superfornøyd :)

Tenkte å lage supper, gryteretter, lasagne, pizza og sånt. Ser over at noen skal lage ost og skinke horn, så det tenkte jeg også var lurt :D

Jeg syns lasagne er genialt! Etter den oppskriften du liker selv. Fryser i aluminiumsformer fra feks rema1000 eller europris (engangs). Samme med fiskegrateng :)
Jeg har vel egentlig bare lagd dolmio og toro lasagne før :hilarious: Men tenkte jeg skulle prøve meg på litt fra bunnen av og lage stor porsjon.

Jeg har vel egentlig bare lagd dolmio og toro lasagne før :hilarious: Men tenkte jeg skulle prøve meg på litt fra bunnen av og lage stor porsjon.
Åå :) denne syns jeg er god, og det er en ganske stor porsjon. Til mer enn 8, vil jeg si.

Sniker. Kjøttgryter/-supper, chiligryter, lapskaus, fiskegryter/-supper, skank (ertesuppe og svineknoke), pureer, stapper, ertestuing, halvstekte karbonader og kjøttkaker, bakst... Nesten ALT kan fryses, men porsjonsbasert mat som bare kan settes på plata er herlig.

• Stekt kylling, skåret i biter og fryse ned i små porsjoner: Godt til å lage en rask wok av (ha også små porsjoner av wok grønnsaker i fryser).
  • Chilli con carne / bolognese, flatpakket i små zip-lock poser.
  • Litt sunnere Eplekake/eplemuffins (med havregryn og litt grov mel) for å ta ut til frokost.
  • Smoothier flatpakket i små zip-lock poser, som kan tas ut dagen før.
  • Sjokoladelangpanne/Eplekake/fyrstekake/kransekake: Til kaffegjester, eller bare når man vil ha litt sukkerkick.

Back
Topp