Lasagne er en kjempefin middag å ha liggende i frysen

Ellers kan du jo steke opp større mengder med kyllingfilet/strimlet svinekjøtt/strimlet biff etc og fryse ned i porsjoner og ta de opp og tine i kjøleskap før du hiver de i panna sammen en pose wokblanding. Eller så er fiskekaker kjempefint. Bare varm i mikro og server med noe enkelt, f.eks. pasta, kokt potet, revet gulrot, salat e.l. Kjøttsaus er også veldig frysevennlig og da kan du bare koke pasta ved siden av. Samme med kjøttboller. De kan jo både serveres med pasta og i f.eks. pitabrød med det jenta deres liker av grønnsaker. Jeg tipper også at det sikkert vil gå veldig fint å fryse ned tomatsuppe hvis man vil lage det fra bunnen av selv. Jeg tror også jeg ville prøvd å fryse ned pannekakerøre eller evt ferdig stekte pannekaker, men jeg har ikke prøvd det selv, så kan ikke gå helt god for at det funker

Ellers noen tips til lettvinte middager ferdig på superkort tid med minimal innsats som er gjengangere her hjemme:
- Strimlet kjøtt av noe slag som tar kort tid i panna + mikrobakt søstpotet og salat (type babyleaf, altså ikke noe som må deles og skjæres). Jeg skreller 1 stor søtpotet og skjærer den i skiver, har disse i en bolle som tåler mikro sammen med litt vann. Plastfolie på toppen. 15 min i mikro så er den ferdig. Bare knus/mos med potetmoser eller gaffel sammen med litt salt, evt en klatt smør eller litt rømme om du vil. Server med kjøttet du stekte mens poteten kokte.
- Kjappstekt kjøtt + salat og ovnsbakte potetbåter ferdig på 1-2-3. Ca. 2 poteter pr per voksen. Del hver potet i 8 biter i stedet for 4. Legg på stekebrett med litt salt og olje. Sett i ovn på varmluft 200 grader. Jeg bryr meg ikke om å forvarme ovn. Skrur på den når jeg begynner med potetene og stapper de rett inn når de er ferdig skjært. Tar ca. 20 min.
- Laks og pasta. 1 sånn aluminiumsform med 4 laksebiter som du kjøper på rema. Hell over en liten boks hakka tomater, salt, pepper og kanskje litt sukker hvis du synes tomatene er for sure. Sett i ovn på ca. 180-200 grader i 20 min. Mens de står i ovn koker du pasta. Når laksen er ferdig bare hiver du den oppi pastaen og vips så har du ferdig middag. De som vil kan ha salat og parmesan ved siden av.
- Tacolefser, 1 grilla kylling (bare å rive av de bitene du trenger) cherrytomater, agurk, salat. Ferdigrevet ost hvis du har dårlig tid. Stapp alt inn i tacolefsa og topp med salsa eller rømme (eller begge deler, hvis du er som meg

) Tar maks ti minutter. Frys restene av den grilla kyllingen i porsjoner og ta opp senere for å bruke på samme måte eller i et pitabrød, evt en lunsjsalat.