Fryseforsøk! Trenger svar

Oneinamillion

Oktoberskatt på vei <3
Oktobermirakler 2013
Vi har 5 egg på frys, hvorav 2 av eggene er fryst ned sammen. Og vi ønsker å sitte inn begge de to som er fryst sammen, altså, vi ønsker tvillinger.
Vi har et barn fra før, så dette blir søsken forsøk .
Det jeg lurer på; om både meg og sambo ønsker å sitte inn to stk, vil de lytte til ønsker vårt? Eller er de veldig streng ang det? Siden vi lykkes på første forsøk sist.. Jeg tenker, det er jo vår "eiendom" så burde ikke vi ha fått bestemme? Noen som vet prosedyren ?

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg trodde at når de var fryst ned sammen, så tas de opp sammen, og at det da er gitt at hvis begge tiner fint så setter de begge inn?
Det er jo noe redusert sjanse for suksess ift ferskforsøk...

Sent from my iPhone using BV Forum

Tror ikke de setter tilbake to egg bare fordi man ønsker tvillinger. Tror grunnen til at to egg blir tilbakesatt er at det øker sjangsen for at en av de fester seg.
Alt kommer vell an på hva som evt er problemet fra før.
:-)
Men dere kam vell nevne det, så er det vell opp til legen(e) hva som blir gjort. :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Vi fikk klaff på første forsøk selv, og har to egg på frys sammen. Så lenge de er fryst sammen, tines de sammen og begge blir satt inn. Det sa hun til oss i alle fall. Er ikke sikkert det blir tvillinger, for egg på frys er ofte av dårligere kvalitet. Lykke til med forsøk :)

Ok , tusen takk for svar :-) skal forhøre meg med dem. Kan ikke skjønne at de kan nekte, om det ikke er dyrere for klinikken å sitte inn to.
Vi ønsker to på én gang så vi slipper flere innsett. :-) om vi hadde vært så heldig at begge festet seg :)

Ok , tusen takk for svar :-) skal forhøre meg med dem. Kan ikke skjønne at de kan nekte, om det ikke er dyrere for klinikken å sitte inn to.
Vi ønsker to på én gang så vi slipper flere innsett. :-) om vi hadde vært så heldig at begge festet seg :)

Det har nok ikke noe med kostnaden av å sette dem inn. Begrunnelsen for å redusere antall flerlingesvangerskap ligger i risikoen som er forbundet med slike svangerskap. Derfor gjøres det individuelle vurderinger.

Det har nok ikke noe med kostnaden av å sette dem inn. Begrunnelsen for å redusere antall flerlingesvangerskap ligger i risikoen som er forbundet med slike svangerskap. Derfor gjøres det individuelle vurderinger.

Ok, skjønner :-)
Om de vurderer hver enkel sak så kan jeg jo forsøke å få det Til :)
Jeg har en hjertefeil så første svangerskap var preget av maange undersøkelser av hjertet til både meg og foster gjennom hele svangerskapet. Alt gikk helt bra :-) men hadde vært deilig å fått to på en gang så jeg slapp å gjøre det flere ganger. ' ikke krise om jeg ikke får sitte inn to men kan jo høre :-)

Men er det egentlig slik at om ingen av eggene på frys fester seg/ eller overlever opptining, så bruker de de to siste til slutt? ( siden de frøs ned to sammen?)
Vet det er dumme spm men er helt grønn på dette :o

har aldri hatt noen problemer med å få satt inn 2 stk, bare en gang det ble tvillinger ut av det
lykke til

Back
Topp