Fryseforsøk St.Olavs

Venessiela

Forumet er livet
VIP
Himmelbarn
Maiblomstene 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Etter 3 fryseforsøk i styrt syklus som alle har endt i MA/SA har St.Olavs bestemt seg for at vi nå skal prøve å sette inn i naturlig syklus. Problemet er jo at jeg har ikke eggløsninger av meg selv, så planen er primolut for å få tr og trippelkur letrozol cd 3-7. Greit nok.

Men.. Så sier de at jeg kan ikke få eggløsning mandag og tirsdag og dermed ikke få positiv eggløsningstest de 2 dagene. Dette undrer jeg meg veldig over, for min erfaring med letrozol og clomid er at jeg får eggløsning dagen ETTER positiv eggløsningstest. Det nekter de selvfølgelig å høre på, men da blir jo antall dager de venter etter eggløsning til innsett helt feil... Hvor mye har egentlig dette å si? Dessuten skal de jo på død og liv ha positiv test på morgenurin, men her blir den jo alltid positiv først på ettermiddagen og er ofte (men ikke alltid) negativ igjen dagen etter.. River meg i håret av St.Olavs!!!
Etter mine utregninger i forhold til når jeg begynner på primolut og når jeg pleier å få eggløsning på letrozol er det stor sjans å få positiv på en søndag (ettermiddag), og da er jo strengt tatt eggløsningen min på en mandag (og kanskje er den fortsatt positiv mandags morgen).. Ryker alt da? Eller er det innafor å si den var positiv søndags morgen, men innsett blir jo da 4 dager etter, ikke 5 siden eggløsning blir nok da først på mandagen uansett...

Akkurat med st.Olavs er det mange som justerer litt på tidspunkter og dager fordi de er så rigide.

Jeg hadde et forsøk i naturlig syklus, og hadde bestemt meg for at dersom den ble positiv søndag ettermiddag og negativ mandag morgen, så skulle jeg ta en spansk en og si at den var positiv mandag morgen! De er helt håpløse å diskutere med!! De praktiserer at EL er den dagen med positiv test, andre steder regner jo EL dagen etter! Så det går helt fint!!

Etter 3 fryseforsøk i styrt syklus som alle har endt i MA/SA har St.Olavs bestemt seg for at vi nå skal prøve å sette inn i naturlig syklus. Problemet er jo at jeg har ikke eggløsninger av meg selv, så planen er primolut for å få tr og trippelkur letrozol cd 3-7. Greit nok.

Men.. Så sier de at jeg kan ikke få eggløsning mandag og tirsdag og dermed ikke få positiv eggløsningstest de 2 dagene. Dette undrer jeg meg veldig over, for min erfaring med letrozol og clomid er at jeg får eggløsning dagen ETTER positiv eggløsningstest. Det nekter de selvfølgelig å høre på, men da blir jo antall dager de venter etter eggløsning til innsett helt feil... Hvor mye har egentlig dette å si? Dessuten skal de jo på død og liv ha positiv test på morgenurin, men her blir den jo alltid positiv først på ettermiddagen og er ofte (men ikke alltid) negativ igjen dagen etter.. River meg i håret av St.Olavs!!!
Etter mine utregninger i forhold til når jeg begynner på primolut og når jeg pleier å få eggløsning på letrozol er det stor sjans å få positiv på en søndag (ettermiddag), og da er jo strengt tatt eggløsningen min på en mandag (og kanskje er den fortsatt positiv mandags morgen).. Ryker alt da? Eller er det innafor å si den var positiv søndags morgen, men innsett blir jo da 4 dager etter, ikke 5 siden eggløsning blir nok da først på mandagen uansett...
Hei. Det går helt fint å si positiv eggløsning på morgen hvis du fikk det ut på dagen. Det gjorde jeg søndag for 2 uker siden. Var på ultralyd dagen etter og egget var ikke sluppet. Legen sa at det viktigste var at livmorslimhinna hadde fått beskjed via en LH stigning om å gjøre seg klar 5 dager før innsett. Så langt fungerer det bra for meg. Jeg har testet positivt i 4 dager:)

Vi er mange som har slitt oss i håret og tatt div spanske løsninger når det gjelder St Olavs. Det virker ikke som om det er mulig å snakke med dem heller, ethvert forsøk jeg har gjort på å ta opp tilsvarende problemer har blitt sablet ned fra første stund. Det er deres måte eller ingenting (eller «kaste egget ut av vinduet», som de sa til meg).

Jeg har ikke noen gode råd dessverre... Jeg fikk og bare positiv EL-test om ettermiddagen, men negativ igjen dagen etter, eller positiv i flere dager. Snakket da med ei venninne som er embryolog som sa at hos dem ville tellingen startet dagen etter uansett, altså dagen etter det St Olavs ville sagt. Det fryseforsøket endte med kjemisk.

Det at St Olavs er så umulige å prate med gjør en allerede kjip situasjon mye verre :(

Back
Topp