Fryseforsøk i naturlig syklus, offentlig

Håpefull-86

Flørter med forumet
Assistert-jentene
Snøfnuggene 2025 ❄️
Hei!
Jeg er en evig googler som forsøker å finne ut av mest mulig i en situasjon jeg ikke kan kontrollere noe som helst og da lurte jeg på en ting.
Jeg har nettopp hatt egguttak og det ble totalfrys pga fare for overstimulering, og etter jeg nå har kommet meg over skuffelsen at det ikke ble innsett denne runden, så har jeg begynt å tenke på fryseforsøk.

Uten at jeg vet om jeg skal ha styrt eller naturlig syklus når/hvis den tid kommer, så lurer jeg på, dere som går offentlig - hva skjer hvis man har EL på en slik dag at dag for innsett egentlig faller på en lørdag/søndag? Må man da utsette en syklus og håpe det faller bedre da, eller løser de det på en eller annen :nailbiting:

hører til Porsgrunn hvis det har noe å si :)

For noen år siden så ble det da, på st.olavs, utsatt til neste mnd. Men, de har nå endret på rutinene, og har nå innsett på helg :dance008 Så tror det er veldig variabelt fra klinikk til klinikk.

Jeg fikk beskjed om i Porsgrunn at dersom det falt på helg så ville det bli utsatt. Jeg måtte avbryte to forsøk i naturlig syklus og har nå styrt syklus. Mye mer forutsigbart syns jeg selv om det er litt mer medisiner.

Jeg fikk beskjed om i Porsgrunn at dersom det falt på helg så ville det bli utsatt. Jeg måtte avbryte to forsøk i naturlig syklus og har nå styrt syklus. Mye mer forutsigbart syns jeg selv om det er litt mer medisiner.
Skjønner. Fikk du velge selv om det ble styrt/naturlig?

Tusen takk for svar dere :) skjønner det er litt forskjellig her og der, vet vel kanskje mer hva de tenker hos Porsgrunn når jeg skal ta kontakt med dem neste gang :)

Jeg har vært gjennom fryseforsøk i både styrt og naturlig syklus. For meg fungerte naturlig syklus klart best. Styrt syklus med progynova (og cyclogest) har resultert i et negativt innsett og et forsøk som ble avbrutt, fordi progynova ikke hadde klart å overstyre min egen syklus og jeg var på vei til å få eggløsning. For ikke å snakke om bivirkningene av progynova (vet at ikke alle opplever det), som var noe dritt. Etter det avbrutte fikk jeg ha i naturlig syklus, og jeg ble da gravid. Jeg tilhører Riksen, og de gjør innsett i helger, men forstår at dette ikke gjelder alle andre steder.

Skjønner. Fikk du velge selv om det ble styrt/naturlig?
Jeg nektet styrt nå sist. Hatt flere styrt, et styrt avbrutt og to naturlig stimulert (letrozol) og letrozol var sååå mye bedre! Blitt gravid på begge deler, hatt MA på begge deler, og bare fått barn på styrt. Så jeg tror ikke det har noe å si om det er styrt eller naturlig stimulert.
Aldri hatt 100% naturlig da syklusen min plutselig bestemmer seg for å være spennende

Jeg nektet styrt nå sist. Hatt flere styrt, et styrt avbrutt og to naturlig stimulert (letrozol) og letrozol var sååå mye bedre! Blitt gravid på begge deler, hatt MA på begge deler, og bare fått barn på styrt. Så jeg tror ikke det har noe å si om det er styrt eller naturlig stimulert.
Aldri hatt 100% naturlig da syklusen min plutselig bestemmer seg for å være spennende
Nei, men etter det andre avbrutte forsøket argumenterte jeg hardt for å ikke prøve naturlig syklus en tredje gang som de egentlig ville. Jeg fikk viljen min :happy:
Ja, skjønner. Jeg har jo ikke prøvd noen deler og har sånn sett ingen preferanser (men har til vanlig tålelig stabil syklus så ville kanskje gjetta på naturlig pga det), men kjenner at skuffelsen over at EL kommer på feil dag og dermed må vente en måned eller kanskje to eller tre hadde vært så uendelig kjipt :rolleyes:

Ja, skjønner. Jeg har jo ikke prøvd noen deler og har sånn sett ingen preferanser (men har til vanlig tålelig stabil syklus så ville kanskje gjetta på naturlig pga det), men kjenner at skuffelsen over at EL kommer på feil dag og dermed må vente en måned eller kanskje to eller tre hadde vært så uendelig kjipt :rolleyes:
For min del ble det mye greier med naturlig fordi jeg ikke har eggløsning på dag 14 som de forventet. Forsøkte å si det gjentatte ganger at jeg har eggløsning mellom dag 20-25, men fikk beskjed om at det ville bli avbrutt dersom de kom til dag 20 uten at jeg hadde eggløsning. Fikk jo letrozol, men det hadde ikke noen effekt på meg.

For min del ble det mye greier med naturlig fordi jeg ikke har eggløsning på dag 14 som de forventet. Forsøkte å si det gjentatte ganger at jeg har eggløsning mellom dag 20-25, men fikk beskjed om at det ville bli avbrutt dersom de kom til dag 20 uten at jeg hadde eggløsning. Fikk jo letrozol, men det hadde ikke noen effekt på meg.
Ja, skjønner. Så frustrerende det må ha vært når de ikke hører på deg om det, vil tro de fleste av oss som har prøvd en stund og havna på ivf-kjøret har tålelig god kontroll på når el er/ikke er/hvordan syklusen er :rolleyes:

Ja, skjønner. Så frustrerende det må ha vært når de ikke hører på deg om det, vil tro de fleste av oss som har prøvd en stund og havna på ivf-kjøret har tålelig god kontroll på når el er/ikke er/hvordan syklusen er :rolleyes:
Ble ganske oppgitt ja. Men fikk vilja mi til slutt og nå har jeg akkurat kommet hjem fra innsett! hadde egguttak i mars så at det skulle ta sååå lang tid å få innsett hadde jeg ikke trudd.

Men nå, endelig ruger jeg

Ble ganske oppgitt ja. Men fikk vilja mi til slutt og nå har jeg akkurat kommet hjem fra innsett! hadde egguttak i mars så at det skulle ta sååå lang tid å få innsett hadde jeg ikke trudd.

Men nå, endelig ruger jeg
Åh herre, det var lenge! Hva er det som har gjort at det har tatt så lang tid? tredje forsøk åpenbart, men det er jo bare tre måneder.. :rolleyes:
masse, masse lykke til! Håper på positiv test for deg! :Heartpink

Åh herre, det var lenge! Hva er det som har gjort at det har tatt så lang tid? tredje forsøk åpenbart, men det er jo bare tre måneder.. :rolleyes:
masse, masse lykke til! Håper på positiv test for deg! :Heartpink
Fikk etter uttaket en veldig uregelmessig syklus som aldri ble ferdig. Ble overstimulert og reagerte kraftig på hormonene jeg fikk for uttak. Legen kommenterte det i dag, han syns jeg har vært tålmodig hadde vel ikke så mye valg men. Men nå krysser jeg alt jeg har! Testedag på selveste julaften

For min del hvis det faller på helg, så blir det avbrutt og utsatt en mnd.. Litt kjipt, men sånn er det. Kun skjedd 2 gange heldigvis. Men det praktiseres ulikt ulike steder selv offentlig.

Fordeler og ulemper med både styrt og naturlig syklus, men jeg foretrekker naturlig syklus selv. Føler kroppen er mer på lag og balansert da, mindre hva hvis om og men på om ting er bivirkninger eller ikke :)

Back
Topp