Fryseforsøk i naturlig syklus, med med ovitrelle

Håpefull-86

Flørter med forumet
Assistert-jentene
Noen andre som har vært gjennom fryseforsøk i naturlig syklus, men hvor dere har tatt ovitrelle for å sikre at ikke eggløsning kommer på feil dag/sikre eggløsning?

Jeg klarer nemlig ikke å få dagene til å opp fra sprøyte til innsett, så tenkte høre etter erfaringer/kunnskap :hilarious:

Jeg satte ovitrelle fredag kveld kl 22, og da vil det i mitt hode bety eggløsning søndag morgen (og «liksom»-positiv test lørdag).
Porsgrunn sa innsett på fredagen etter igjen, men jeg klarer ikke å skjønne at det ikke betyr 6 dager etter «positiv test», og ikke 5 slik de vanligvis opererer med? Forrige syklus fikk jeg positiv test fredag, og da ble det innsett onsdag.

Noen som vet hvorfor det er regnet slik? (Anerkjenner at jeg kanskje ikke vet nok om
Ovitrelle og at det er derfor jeg ikke forstår det riktig :p)
 
Hmm. Jeg tenker at det kanskje er fordi de ved ovitrelle vet nøyaktig når EL kommer, og dermed kan sette inn embryo nøyaktig 5 dager etter EL.

Ved positiv EL test kan EL komme alt fra samme dag og til 48 timer senere. Det er bedre å sette inn embryoet litt for tidlig, slik at det ligger klart, fremfor litt for sent. Derfor sikrer de seg og setter positiv EL test som EL dag.
 
Hmm. Jeg tenker at det kanskje er fordi de ved ovitrelle vet nøyaktig når EL kommer, og dermed kan sette inn embryo nøyaktig 5 dager etter EL.

Ved positiv EL test kan EL komme alt fra samme dag og til 48 timer senere. Det er bedre å sette inn embryoet litt for tidlig, slik at det ligger klart, fremfor litt for sent. Derfor sikrer de seg og setter positiv EL test som EL dag.
Ja, men blir det ikke 6 dager, og ikke 5?
For blir ikke eggløsning 36 timer etter/søndag morgen, sånn at 5 dager etter er på torsdag? Eller teller jeg feil, også er det 5 dager -etter- eggløsning hvis de vet helt sikkert?
 
Ja, men blir det ikke 6 dager, og ikke 5?
For blir ikke eggløsning 36 timer etter/søndag morgen, sånn at 5 dager etter er på torsdag? Eller teller jeg feil, også er det 5 dager -etter- eggløsning hvis de vet helt sikkert?

Ja, eggløsning blir dag 0, innsett 5 dager etter. Ved EL test regner de positiv test som dag 0, så om man fikk positiv EL test søndag (dag 0) ville innsettet skjedd fredag. Nå blir din dag 0 søndag, siden du tok ovitrelle 36 timer før det.

Flere klinikker setter forresten inn 6 dager etter positiv EL test også. Så det er litt slingringsmonn her. Porsgrunn velger 5 dager etter positiv EL test fordi de mener det er bedre at embryoet ligger å venter enn at det er blir satt inn sent (så da sikrer de seg i forhold til pasientene som har tidlig EL etter positiv test).
 
Ja, eggløsning blir dag 0, innsett 5 dager etter. Ved EL test regner de positiv test som dag 0, så om man fikk positiv EL test søndag (dag 0) ville innsettet skjedd fredag. Nå blir din dag 0 søndag, siden du tok ovitrelle 36 timer før det.

Flere klinikker setter forresten inn 6 dager etter positiv EL test også. Så det er litt slingringsmonn her. Porsgrunn velger 5 dager etter positiv EL test fordi de mener det er bedre at embryoet ligger å venter enn at det er blir satt inn sent (så da sikrer de seg i forhold til pasientene som har tidlig EL etter positiv test).
Ah, ok, skjønner :D Takk. Da er jeg med. Syntes det var rart at de telte annerledes etter sprøyte/egen EL, men da gir det mening :happy:
 

  1. Ja, eggløsning blir dag 0, innsett 5 dager etter. Ved EL test regner de positiv test som dag 0, så om man fikk positiv EL test søndag (dag 0) ville innsettet skjedd fredag. Nå blir din dag 0 søndag, siden du tok ovitrelle 36 timer før det.

    Flere klinikker setter forresten inn 6 dager etter positiv EL test også. Så det er litt slingringsmonn her. Porsgrunn velger 5 dager etter positiv EL test fordi de mener det er bedre at embryoet ligger å venter enn at det er blir satt inn sent (så da sikrer de seg i forhold til pasientene som har tidlig EL etter positiv test).
    Det var veldig interessant å høre, Riksen har same praksis og jeg trodde alle andre klinikker satte in dag 6 etter pos test. Men da et det kanskje ikke så rart allikevel!
 
Back
Topp