fryse pizzabunn?

Lois Lane

Forumet er livet
Jeg har en kjempegod og lett oppskrift på pizzabunn, og lurer på om jeg skal lage en del, og fryse de. (for enkelhetensskyld[8D]) Den lager seg nesten selv i en bakemaskin/foodproFesor, men har knust lokket på den, så da blir det litt gris.

Ville dere stekt de litt, eller bare fryst de "rå". Noen som har prøvd dette selv? De selger jo ustekte pizzabunner hos isbilen, og de funker jo helt fint.

Kom gjerne med tips[:D]

Det anbefales vel at man steker dem litt, 2-3 minutter for sånne tynne italienske. Så det bare vips vips ferdig.

ORIGINAL: Labambie

Det anbefales vel at man steker dem litt, 2-3 minutter for sånne tynne italienske. Så det bare vips vips ferdig.

tror du jeg trenger å tine de før stekning da? eller funker det å bare ta på fyllet og steke? De skal steke i 30 min på 190 gr, og skal ikke heve før steking

Jeg synes du kan teste ut forskjellige måter, og så sier du fra her inne hvilken metode som funket best[8D] For jeg lurer nemlig også på det[:D]

jeg bruker å kjevle ut mange tynne pizzadeiger. Legger de oppå hverandre med plastfolie mellom. Legger de i en plastpose og fryser de ustekte. Funker som bare det [:D]

ORIGINAL: turtles

jeg bruker å kjevle ut mange tynne pizzadeiger. Legger de oppå hverandre med plastfolie mellom. Legger de i en plastpose og fryser de ustekte. Funker som bare det [:D]

da tror jeg at jeg prøver det. Er tynne bunner jeg lager også.

Hva gjør du når du skal steke de da? Tiner du de først, eller bare hiver du på fyll og ost og steker?

ORIGINAL: Gollemor

Du kan forresten godt dele den oppskriften med oss[;)]

Ja det kan jeg.

Må bare si først, at denne er best om du har en kjøkkenmaskin å lage i.

2 dl vann
6,25 dl mel
1 pk tørrgjær
salt
sukker

Bland gjæren i vannet, og ha i det andre. Elt i kjøkkenmaskin i 10 minutter og kjevl den ut. Den er da så fin å jobbe med, at du ikke trenger mel på bordet når du kjevler den ut[:D]
Stek den i ca 30 minutter på 190 grader[:D]

Jeg pleier å sette på deigen først, og så lager/kutter jeg opp fyllet mens den står og går, så den er jo veldig kjapp å lage da[:D]

Back
Topp