Fryse ned Hipp/Småfolk-middag?

Frk Spent

Mai 2014 mamma :)
Mailykke <3
Holder på med smaksprøver om dagen og lillegutt har vært litt lite engasjert i grøt i det siste. Kjøpte et middagsglass og holdbarheten er 1 døgn i kjøleskap etter åpning. Lillegutt spiser så lite, klarer kanskje å få ned 1/3 av glasset på 1 døgn..

Går det an å fryse i litt mindre porsjoner? Dumt å kaste så mye mat :(

Så lenge der ikke er varmet opp skal det sikkert gå greit å fryse ned tror jeg. Men jeg vet ikke. Er jo veldig kort holdbarhetsdato..

Holder på med smaksprøver om dagen og lillegutt har vært litt lite engasjert i grøt i det siste. Kjøpte et middagsglass og holdbarheten er 1 døgn i kjøleskap etter åpning. Lillegutt spiser så lite, klarer kanskje å få ned 1/3 av glasset på 1 døgn..

Går det an å fryse i litt mindre porsjoner? Dumt å kaste så mye mat :(
Det er GENIALT å fryse ned slike glass i isbitformer. Så tiner man bare en isbit med mat i slengen :D

Jeg gjorde det med all slags mat, middag, frukt og sviskemos! Til og med hjemmelaget hirsegrøt :)

Barnematprodusentene selv sier forresten at man fint kan fryse ned maten dersom det gjøres rett etter åpning ;)

Ja, du kan fryse det ned. Blir som du skulle fryst ned noe du hadde laget selv:)

Back
Topp