Fryse morsmelk

Netta87

Glad i forumet
Oktoberfruene 2018
Trenger gode tips til hva man kan fryse morsmelk i[:)]

Jeg pumper meg og gir vesla på flaske, men nå er det sånn at jeg foreløpig har ganske mye mer melk enn det hu drikker, og jeg har jo ikke lyst til å slå ut melka som blir til overs...

Jeg har sånne Avent VIA beger som jeg har brukt til nå, men har funnet ut at det blir veldig dyrt i lengden... Koster jo nesten 200 kroner for 10 stk, og jeg bruker jo opp de ganske fort...

Noen som vet om en litt billigere løsning? Tenkte kanskje det fantes engangskopper det gikk an å fryse i, men har ikke funnet det noen steder... Tips mottas med takk[:)]

På apoteket (boots hvertfall) så får du kjøpt fryseposer til melka[:)] koster 165kroner, husker ikke hvor mange det var, men regner med det er ganske mange..

Jeg førys melk på småglass som jeg hadde i skapet mitt.. Kokte dem først selvfølgelig.. Funka bra d..:)

ORIGINAL: *Auduns*mamma*

ORIGINAL: Netta87

Jeg pumper meg og gir vesla på flaske, men nå er det sånn at jeg foreløpig har ganske mye mer melk enn det hu drikker, og jeg har jo ikke lyst til å slå ut melka som blir til overs...

Jeg har sånne Avent VIA beger som jeg har brukt til nå, men har funnet ut at det blir veldig dyrt i lengden... Koster jo nesten 200 kroner for 10 stk, og jeg bruker jo opp de ganske fort...

Noen som vet om en litt billigere løsning? Tenkte kanskje det fantes engangskopper det gikk an å fryse i, men har ikke funnet det noen steder... Tips mottas med takk[:)]

de kan jo brukes omigjen..

Ja, jeg veit det, men får jo ikke brukt dem oppat når de ligger i fryser'n[8D] Hehe...

Det anbefales ikke å fryse morsmelk i poser da fettet setter seg fast i sidene, og er vanskelig å få med når melken er tint. ville bare brukt flasker, 0,5 L flasker f.eks. bare skyll de godt med varmt (kokt) vann. Det blir ordentlig tett, og er noe man har uansett.

ORIGINAL: *Auduns*mamma*

de kan jo brukes omigjen..

Ja, jeg veit det, men får jo ikke brukt dem oppat når de ligger i fryser'n[8D] Hehe...

Tenkte også jeg skulle si at du kan bruke de omigjen, men om du har 10 stk på frys samtidig så skjønner jeg jo problemet, hehe.
Synes 0,5 liters flasker som larsent foreslår, hørtes lurt ut, siden de kan ristes. Det er jo problemet med isbitposene, de kan ikke ristes på samme måten, derfor sitter det et belegg (av fløte?) igjen i posen ved tømming.

Jeg bruker isbit-poser. Vet at noe av fettet i melken sitter igjen, men bruker de mest som tillegg i mme`n[:)] Så tror nok snuppa får i seg det hun trenger. Mtp at hun har lagt på seg 2,5 kg på 10 uker[:D]

Jeg kjøpte også de avent koppene, men tror ikke jeg gav mer enn max 200 kr for 10 store og 10 små kopper, så tror jeg skal klare meg en stund med de...Får nok tømt de, før jeg har brukt opp alle. synes de er veldig greie, kan sette et mellomstykke på de, så koble rett på pumpa og flasketuten.[8D]

ORIGINAL: siljis

På apoteket (boots hvertfall) så får du kjøpt fryseposer til melka[:)] koster 165kroner, husker ikke hvor mange det var, men regner med det er ganske mange..

20 stk i en pakke [:)]

ORIGINAL: juliann

Jeg kjøpte også de avent koppene, men tror ikke jeg gav mer enn max 200 kr for 10 store og 10 små kopper, så tror jeg skal klare meg en stund med de...Får nok tømt de, før jeg har brukt opp alle. synes de er veldig greie, kan sette et mellomstykke på de, så koble rett på pumpa og flasketuten.[8D]

Små og store? Hvor har du kjøpt de hen?
Jeg betalte 189 kroner på apoteket for 10 kopper a 180 ml jeg... Har kjøpt to sånne pakker og nå har jeg bare 4 kopper igjen... Får liksom ikke brukt opp melka hell, er jo ikke sååå mye jeg er ute å farter uten lillemor, og når jeg er det, så står det som regel igjen mer enn nok melk i kjøleskapet[:-] Meen, det kan vel kalles et luksusproblem, så får vel ikke klage[:)] Kanskje jeg må begynne å ta meg en kvass en hver kveld, så jeg har unnskyldning for å helle ut litt[8D]

ORIGINAL: juliann

Små og store? Hvor har du kjøpt de hen?
Jeg betalte 189 kroner på apoteket for 10 kopper a 180 ml jeg... Har kjøpt to sånne pakker og nå har jeg bare 4 kopper igjen... Får liksom ikke brukt opp melka hell, er jo ikke sååå mye jeg er ute å farter uten lillemor, og når jeg er det, så står det som regel igjen mer enn nok melk i kjøleskapet[:-] Meen, det kan vel kalles et luksusproblem, så får vel ikke klage[:)] Kanskje jeg må begynne å ta meg en kvass en hver kveld, så jeg har unnskyldning for å helle ut litt[8D]

Babyhuset i haugesund [8D]

Hehe, tror nok ikke det lønner seg å dra helt dit for å få 10 kopper ekstra[8D] Hehe...

hvis du har så mye melk så kan du jo ta kontakt med sykehuset og bli donor, de trenger det sårt!

Jeg har vurdert det, men de har visst ikke en sånn ordning på sykehuset her lenger[&:]

Jeg har kjøpt pakker med fryseposer fra medela. Det tar i tillegg lite plass i fryseboksen. Koster 162 på boots apotek og 158 kr på apotekhjem.no. Da får du 20 stk.

Fryser ned i frysebeger som kan brukes til syltetøy o.l. Det var dette de brukte på sykehuset når jeg var innlagt med lille:)Kjøpes i vanlig dagligvare butikk. Eller europris.

ORIGINAL: *snart4*

Fryser ned i frysebeger som kan brukes til syltetøy o.l. Det var dette de brukte på sykehuset når jeg var innlagt med lille:)Kjøpes i vanlig dagligvare butikk. Eller europris.

Det var noe sånt jeg tenkte på[;)] Så etter det på Kiwi nedi veien her, men der hadde dem ikke, men da skal jeg jammen meg sjekke Europris[:)] Takk for tips[:D]

Eller så får jeg prøve sånne fryseposer... Ganske genialt hvis dem ikke tar så stor plass, fryser'n er egentlig helt stappa[8D] Hehe...

ORIGINAL: CrazyBeautiful

Isbitposer, f.eks. [:)]

signere denna. eg brukte isbitposer med nr 1 også. genialt rett og slett[:D]

Back
Topp