Fryse mm

Embla88

Elsker forumet
Septembermødre <3
Junilykke2018
Noen som har gjort seg erfaringer med hvor stor mengde det er lurt å fryse ned? Altså per beholder. Pumper litt slik at vi har litt å gi på flaske hvis jeg skal ut på noe. Etter hvert er det kanskje lurt å pumpe litt til å ha i grøt også?

Fryser ned i plastposer, fyller enten opp 120 ml (nok til full flaske) eller 20 ml. Synes det er greit å ha poser med lite i dersom en flaske ikke er nok, men 2 fulle poser blir for mye for 1 måltid. Bruker Medela brystmelkposer. Men du kan jo bruke hva som helst, tomme plastbeger f.eks...Og så kan du etterfylle i beholdere som allerede er nedfryste og som er mer enn halvfulle.

Jeg vet om de som fryser ned mm i isbitformer/poser, da kan de tine mindre porsjoner til f.eks grøt o.l =)

Jeg fryser ned i avent begere. Usikker på om 120 ml holder til ei flaske her, men høres lurt ut å fryse noen mindre porsjoner også. Så kan man ta opp hvis det blir for lite :) og lurt tips med isbitterninger til grøt. Er det sterilt nok med slike isbitposer liksom?

det skal visst finnes egene poser for å fryse ned mm.. vet ikke hvor man får tak i det, men så noe om det på en ammehjelpside.. så kanskje de vet hvor man får tak i det :)

det skal visst finnes egene poser for å fryse ned mm.. vet ikke hvor man får tak i det, men så noe om det på en ammehjelpside.. så kanskje de vet hvor man får tak i det :)
Store poser liksom, eller som isbitterninger? Store poser får man bestilt på div babybutikker.

Store poser liksom, eller som isbitterninger? Store poser får man bestilt på div babybutikker.
aner ikke hvor store posene er, bare så det stod noe om porsjonsposer, men hvor store de porsjonene er vet jeg ikke. var bare innom sida for å se hvor lenge fersk mm kunne stå i kjøleskap :)

Jeg fryser ned i avent begere. Usikker på om 120 ml holder til ei flaske her, men høres lurt ut å fryse noen mindre porsjoner også. Så kan man ta opp hvis det blir for lite :) og lurt tips med isbitterninger til grøt. Er det sterilt nok med slike isbitposer liksom?
Når de er så gamle at de begynner med grøt tåler de vel mer enn når de er så små som våre er nå? :) jeg fryser ihvertfall i vanlige isbitposer samt Medela-posene. Posene rommer inntil 150 ml, veldig praktisk - tar lite plass i frysa og er raske å tine/varme. Regner med det går an å bruke slike selv om du pumper med andre enn Medela, evt bare helle over etter pumping,

Når de er så gamle at de begynner med grøt tåler de vel mer enn når de er så små som våre er nå? :) jeg fryser ihvertfall i vanlige isbitposer samt Medela-posene. Posene rommer inntil 150 ml, veldig praktisk - tar lite plass i frysa og er raske å tine/varme. Regner med det går an å bruke slike selv om du pumper med andre enn Medela, evt bare helle over etter pumping,
Det er sant :) jeg har medela pumpe, men kjøpte avent beger fordi jeg kan bruke de til barnemat senere. Takk for tips!

Back
Topp