Fryse hvit saus?

Vaniljemuffin

Glad i forumet
Har jo tenkt til å lage all babymaten selv , eller store deler av den, og så vil jeg begynne og introdusere fisk som det første "kjøtt" maten... men går det ann og fryse hvit saus? tenkte da hvit saus, torsk,gulerøtter og poteter:)

Takker for hjelp og svar :)

hopper for hjelp![:)]

ja den vil ikke skille seg osv?[:)]

Hvis det bare er sausen går det fint. Frys den i isbitpose/brett f.eks, så får du greie posjoner!

Vet ikke om du mente du skulle lage middagene og fryse dem, det anbefaler jeg ikke.. Smaken forandrer seg ganske mye, samme med konsistensen!

ORIGINAL: manglende bilag

ORIGINAL: trudepude_

Hvis det bare er sausen går det fint. Frys den i isbitpose/brett f.eks, så får du greie posjoner!

Vet ikke om du mente du skulle lage middagene og fryse dem, det anbefaler jeg ikke.. Smaken forandrer seg ganske mye, samme med konsistensen!

ja den blir mer vannet, pga vannet i maten fryser først, men jeg lagde all mat til mine barn og frøys ned. hadde jeg ikke hatt unga hadde jeg spist det selv. det var godt.. så smaken forandrer seg ikke så mye.. skal jo ikke ligge flere mnd da forandrer det seg.. men en mnd gjør ingenting smaksmesssig

Det kan gjøre noe med smak/konsistens, kommer vel ann på hva man lager!

Jeg var på kurs i 'hjemmelaget barnemat', og der ble vi anbefalt og fryse minst mulig. Bedre og lage for et par dager av gangen og evt. sette porsjon nr. 2 i kjøleskapet.

Men det er jo opp til hver enkelt, jeg gjor det ikke.

Back
Topp