Fryse bind?

BellaBABY

Forelsket i forumet
Snøfnuggene 2018
Ser masse tips på nett osv. Spesielt Pinterest kanskje, hvor folk fryser ned bind for å ha til å kjøle ned underlivet etter fødsel. Noen smører også inn bindene med aloe vera og et annet middel før dem fryses.
Hva tenker dere om dette da? Noen som har gjort dette før, evt tenker å gjøre det nå? Rett i frysa eller smøre inn med noe?

Jeg følte aldri at jeg trengte å kjøle ned der nede, enda jeg ble klipt masse og de sydde masse (tang og det hastet ekstremt) - tror personlig jeg ville tenkt at det er best å la det være i fred :P

Jøss, det har jeg ikke tenkt på. Kan også bare ha en pose isbiter med en klut utenpå å legge inntil. Tror jeg tar og slenger bindene i fryseren når vi kommer hjem om behovet melder seg :)

Sniker fra Desember 2017 forum :smug:
Ville bare slengt dem i fryseren , ikke at jeg har prøvd det tidligere da :D De forrige gangene (når jeg skulle tisse etter fødsel) så hadde jeg bare en klut med lunket vann og holdt den på tissen mens jeg tisset, synes at det lindret veldig :happy: Gjør nok det samme denne gangen også, og tester ut tipset med bind i fryser/kjøleskap :)

Sniker fra Desember 2017 forum :smug:
Ville bare slengt dem i fryseren , ikke at jeg har prøvd det tidligere da :D De forrige gangene (når jeg skulle tisse etter fødsel) så hadde jeg bare en klut med lunket vann og holdt den på tissen mens jeg tisset, synes at det lindret veldig :happy: Gjør nok det samme denne gangen også, og tester ut tipset med bind i fryser/kjøleskap :)
Du får holde oss oppdatert på hvordan det fungerer :D

Jeg brukte frosne bind. Medium size med litt vann på faktisk.
Det var helt fantastisk. Jeg var sydd veldig mye og kunne ikke sitte en god stund.

Man må bare huske å ta de av igjen etter en 10-15 min, ellers blir det fort grisete.

(Hvis man er sydd en del, så vil jeg bare ikke anbefale badering som noen velger å sitte på. Det lager ytterligere press på den delen som går ned i baderingen og gjør vondt verre.)

jeg hadde ikke behov for det forrige gang. Men jeg brukte kaldt vann når jeg måtte på do å late vannet. For at det ikke skulle svi så forferdelig :) kan jo tenke meg til at de som har sydd mye kanskje vil lindre med kalde
. Så hvorfor ikke prøve:)

Så bra! Anbefaler dem p legge de rett i frysa? Eller burde man ha no vann/salve osv før man fryser dem?

De jeg har snakket med har anbefalt at man heller litt vann på før man putter det i fryseren :) Tror jeg prøver begge deler :)

Jeg prøvde dette selv (fødte for 6 dager siden) det var genialt og sårt tiltrengt dagen etter fødsel. Men har ikke brukt det etterpå.

Så lurt! :) var skikkelig hoven etter sying ved forrige fødsel, men tenkte ikke på dette. Skal jeg prøve denne gangen:)

Back
Topp