fryse babymat?

baby2212

Betatt av forumet
Jeg lager (prøver hvertfall) babymaten selv,og bare fyller opp sånne tomme glass jeg har kjøpt mat i tidligere :-P

Men, kan jeg fryse dette? og hvordan tiner jeg det?
Og all annen info om selvlaget babymat  tas imot med takk :-D heheh

Fikk eit veldig godt tips av ei veninne som er tobarnsmor ang dette med å lage heimelaga babymat og frysing.
Ho sa det var lurt å putte maten i små plastposer og trykke dei heilt flate. Då tiner dei fort som berre det når du tar dei ut fra fryseren!! Altså trykke det flatt utover som ei brødskive :) Syns det var genialt!!
Fruktmos ol fryser eg i isternings"bokser" og så trykker eg ut to tre "isterningar" og blande ut i grøten eller serverer som "dessert"( tiner forholdsvisfort om eg blande litt kokande vann i)

Følger spent med på om andre har gode tips!!

Jeg tar ut et avent-beger fra fryseren og tiner det over natten. Hvis jeg glemmer det setter jeg det i vannbad. Funker fint det :-)

Frøken Lillan skrev:
jeg bare MÅ tipse om en blogg jeg leser : http://barebarnemat.blogspot.com ;)

Fryst babymat kan ligge 3 mnd i frysa sies det :)

Jeg fryser ned fruktmoser og diverse i isbitholdere, genialt ;-)

Takk for tips! Det var litt av en genial side, nå som det plutselig har klikket for meg og jeg skal lage ALL babymaten selv! :o)

FOR ETT STRÅLENDE TIPS :-D hihi.... skal jammen meg fgjøre det :-) ikke så koselig som og ha glass med babymat i frysen,men det er jo lettere :-P hehehe....

Rosa*10 skrev:

Jeg tar ut et avent-beger fra fryseren og tiner det over natten. Hvis jeg glemmer det setter jeg det i vannbad. Funker fint det :-)

samme gjør jeg:) syns det er veldig enkelt å veldig greit å lage det selv. og så smaker det bedre også. og fisk på glass er jo nesten umulig å få tak i så her lages det mye med fisk i. Våre favoritter er: sei med litt løk, potet, gulerot og eple. laks med rotgrønsaker eller pasta/ris (ikke startet med ris enda) og kyllig med rotgrønsaker og kardemomme...

Hørtes spennende ut med fisk,kylling å pasta,masse spennende ting :-) her har jeg til nå kun prøvd potet og gulerot :-/ stakkar, det hørtes jo kjedelig ut i forhold til dine "oppskrifter" :-D hehe...

Tar gjerne imot flere middags tips :-D

Kan jeg altså ha alt jeg vil og bare mose d godt? men ikke salt?
er litt usikker på hva jeg kan bruke og ikke.. 
hun er 5mnd..

Her har det gått mest i frukt. Tenkte jeg skulle være litt craaazy og prøve med gulrøtter, så snakk om kjedelig ;-) Skal prøve litt mer "klumper" i maten når hun er 6mnd, som er om 3uker.

Jeg har en bok som heter "Barnemat" som jeg får tips fra. Der står det litt om hva man kan ha og ikke ha i maten. Ganske grei bok :-)

Back
Topp