Fryse alkohol??

nussnøff

Gift med forumet
VIP
Vi skal ha fest om 2 uker, og jeg skal lage strawberry daquari. Problemet mitt er at blenderen er ikke så stor, så hvis jeg skal lage til alle når de kommer så blir jeg stående 2 timer på kjøkkenet. Går det ann å lage opp en stor bolle, og sette den i frysen til den skal brukes, eller vil det bli ødelagt da?? Noen som har peiling??

selve alkoholen vil nok ikke fryse, for den fryser ikke før ved -130 grader C. MEN de andre ingrediensene og vannmengden kan nok fryse til... Men er det snakk om en liten stund, så hadde jeg gjort det altså..

Du kan fint lagre den i frysren, men den vil ikke fryse til is.

Ja, men da tar jeg sjansen på det, blir max et par timer. Supert!!

det går fint det

Er du i tvil, kan du alltids lage en liten porsjon og fryse, så ta opp å se hvordan det gikk

Sjakkruta skrev:
Er du i tvil, kan du alltids lage en liten porsjon og fryse, så ta opp å se hvordan det gikk

Ja kan jo det, får prøve litt i morgen kanskje :)

Det er veeeeldig mye vann i Daquiri og lite alkohol da, jeg tror den kan fryse jeg. Om du lager en bøtte på forhånd bør du nok røre et par ganger i timen for å være sikker...

Miss Claymore! skrev:
husker bestefaren min lagret akevitt i fryseren, den frøs aldri;-o

Han ble åpenbart ikke utsatt for luringer som vanna ut spriten hans han da. For min fars akevitt frøs etter at blant annet jeg hadde vært å lurt i barskapet husker jeg... He he, slikt blir det bråk av!

Lærdommen er: blir spriten for utvannet vil den fryse. Men daquiri kan jo godt være litt i kategorien slush syns jeg. Bare følg med den der den står i fryseren. Ta den ut om den blir for tykk.

Muskatt skrev:

Miss Claymore! skrev:

Han ble åpenbart ikke utsatt for luringer som vanna ut spriten hans han da. For min fars akevitt frøs etter at blant annet jeg hadde vært å lurt i barskapet husker jeg... He he, slikt blir det bråk av!

Lærdommen er: blir spriten for utvannet vil den fryse. Men daquiri kan jo godt være litt i kategorien slush syns jeg. Bare følg med den der den står i fryseren. Ta den ut om den blir for tykk.

hehe, det gjorde jeg med mamma også. Hun kom på fest med en helflaske sprit, og det var ingen som ble brisen.....hmmm merkelig.

Jeg tror jeg tar en prøve frysing i morgen. Er jo ikke direkte dårlig å drikke på, så skader ikke å teste litt i morgen kveld

Muskatt skrev:

Miss Claymore! skrev:

Haha, ja slik blir det bråk av! Var en periode jeg bodde hos pappa og dama hans og hun hadde mange flasker med forskjellig alkohol stående i kjelleren som hun samlet på. Hun hadde visst kjøpt de på forskjellige utenlandsreiser hun hadde vært på. Gjett hvem som snek seg ned i kjelleren en lørdagskveld og helte litt av hver flaske på en halvannenliter tomflaske og fylte de opp igjen med vann da, så hun ikke skulle merke det.. Haha. Jeg blei faktisk kasta ut da hun fant ut av det:-p

Jeg bruker å kjøpe slik en bøtte med margarita, som man kun tilsetter 75 cl tequila i, så skal den stå i frysern i noen timer. Den pleier å bli slik slush-aktig..

Back
Topp