Jeg er ennå ganske dum på dette her. Men vurderer nå å gå helt privat da jeg ikke får hjelp offentlig. I forhold til det så tenker jeg egentlig at siden jeg er så gammel bør jeg jo egentlig fryse ned egg slik at jeg kan få sjansen til flere søsken. Ønsket mitt er 4 barn, og har en gutt nå. Skjønner at man ikke kan få alt man ønsker, og at det er langt fra sikkert at jeg kan få 4 stykker. Men alle monner drar jo, og sjansen for å lykkes vil jo øke om jeg legger ned egg på frys. Men ser at prisen for å legge på frys koster 32 000 kr privat. Vet dere om dette også gjelder innsett, og om ikke, hva vil det koste å få satt inn eggene når man er klar for å prøve på søsken? Og jeg bør jo egentlig ha IVF eller ICSI (husker ikke helt bokstavene og rekkefølgen) for å øke sjansen for å bli gravid, blir det da i tillegg i prisen? Noen som vet litt hva jeg kan forvente og hvordan dette fungerer? Står forresten ikke i prislisten at innsettet er inkludert, men finner ingen steder hvor det står hva innsettet koster, og om det er prisen for IVF kanskje? Rotete og langt, men håper noen har noen svar til meg.
Det vil si at de henter ut egg, befrukter og dyrker dem, og deretter fryser ned alle embryo som kan brukes. Ser i hvert fall Medicus og Spiren har priser på høstesyklus på nettsidene sine. Da må du i etterkant betale for fryseforsøk når du ønsker å sette tilbake embryo (koster vanligvis rundt 13-15.000). Husk at medisiner kommer i tillegg.