Frys forsøk

Fryseforsøk telles som bonus :)
Noen bruker medisiner, (styrt syklus) og noen bruker ikke medisiner.

Jeg hadde fryseforsøk nå i naturlig syklus. :)
Og har hadd et i styrt syklus. Men syntes naturlig var best :) med tanke på all medisinen

I styrt syklus går man på Progynova, østrogenpreparat beregnet på kvinner i overgangsalderen :eek:. Den skal hemme din egen EL og samtidig stimulere slimhinnen slik at den blir tykk. Starter første mensdag. Er en egen brosjyre du kan lese på nett på OUS sine hjemmesider om rutiner/instrukser fryseforsøk

Hvordan fungerer det? Må du teste etter el da i naturlig? Og i styrt, hva medisiner bruker man da?
Ja i naturlig syklus må du teste etter EL og ha en del UL for og sjekke forholdene :) som cinnamon sier så må du gå på progynova i styrt syklus.

Men progesteron støtte får man vell uansett. Lutinus eller utrogestan.
Jeg fikk utrogestan denne gangen.

Hvis det blir totalfrys, altså ingen ferskinnsett så telles faktisk frys som et forsøk. Jeg fikk totalfrys sist og ett egg på frys, og når det var satt inn så sa de at jeg hadde gjennomført et forsøk. Men tror det stemmer bra at frys er bonus når man har satt inn fersk etter et uttak ja :)

Jeg har jo hatt innsett nå og har testdato på mandag, hadde egentlig troa, men nå har jeg begynt å tvile.
Har ett på frys, derfor jeg lurte. Da prøver de vel det før evt nå runde. Kjenner jeg begynner å bli litt stresset over at ting tar sånn tid. Vi har blitt enige om at 2015 blir siste året vi prøver, med tanke på aldersforskjell på barna og at mannen føler seg litt gammel til å bli far igjen...

Back
Topp