Fryktet vannet gikk i uke 29+3

Nænnæn

Glad i forumet
Tenkte jeg kunne fortelle om vår lille episode nå i helgen. Var IKKE forberedt på at dette gikk ann, så vi ble kjempe redde. Ønsket jo ikke at vesla skulle bli født i uke 29!!!

Jeg har i svangerskapet hatt en del utflod og fått beskjed om at det er helt normalt. Så i helgen da jeg kom ut av dusjen fikk jeg aldri tørket meg "nok" nedentil. Det rant, RANT vann med litt hvitaktig farge. Vi har ingen barn fra før og vet ikke hvordan det skal føles når vannet går, men det var da den første tanken som slo meg!!

Mannen ringte legevakten, som sa alt var greit og at vi kunne ringe tilbake dersom jeg fikk smerter og om det kom noe blod. Deretter ringte vi føden, som ville ha oss inn til sjekk. Kort fortalt - alt gikk fint og vesla ville bli i magen. "Vannet som gikk" var rett og slett utflod (ekkelt, men sant og tydeligvis "normalt")

Dagens lærdom - ting man er vant til å ha i bitte små mengder ellers, blir triplet under graviditet, ÒG - ring føden, IKKE legevakten ;)

Takk for gode råd, og godt å høre at alt er som det skal. Er jammen ikke lett å vite alt når det er første gang...! 

Off, kan tenke meg at det var en utrolig ekkel følelse! Godt alt gikk bra :)

Back
Topp