Frykter slutt på amming

AnneS

Forumet er livet
VIP
Vi som prøver :)
Desemberlykke2017
Som overskrift sier så frykter jeg at det kan nærme seg slutt på ammingen :( jeg vet at det går i faser, men lillegutt er til tider helt håpløs på puppen. Tar tak, slipper, tar tak, slipper, og så gidder han ikke mer.
I tillegg skal jeg jobbe lørdag kveld og søndag dag, da skal samboer jobbe søndag dag og ungene skal være hos svigers fra lørdag til søndag :oops: jeg er vant til å amme hvertfall én gang på natt, i tillegg til å pumpe på jobb.
Men nå kommer det veldig lite når jeg pumper, og jeg får ikke ammet ham fra senest kl 14 på lørdag til kl 16 på søndag :sorry:

Jeg kjenner at jeg kvier meg for denne helga, men hva skal jeg gjøre? :(
 
Jeg har ingen gode råd om hva du kan gjøre, men svarer og bumper den for deg samtidig. Jeg tenker at er det egentlig så ille om det går mot slutten? Jeg mener, hvis barnet bare tuller på puppen så er det ikke sikkert at han får i seg så mye melk lenger uansett.

Jeg ammet til mi var ett, men den siste drøye måneden var hun egentlig lite interessert, og hver amming varte ikke mer enn maks. 2-3 minutter. Som regel kortere, og noen ganger nektet hun å ta puppen i det hele tatt. Jeg vet ikke om det var fordi det var lite melk eller om hun bare var lei av puppen. På samme måte som hos deg kom det lite melk når jeg pumpet mot slutten. Så jeg konkluderte egentlig med at dette var den naturlige avslutningen på ammingen for vår del. Planen min, eller ønsket mitt, var egentlig å amme til over barnehagestart (1 år og 3 måneder). Men sånn ble det ikke da «sjefen» hadde andre ønsker. I ettertid synes jeg at det er helt greit. Det hele skjedde naturlig og vi slapp å styre med avvenning.
 
Her går det mer på at han ikke har tid, han tuller slik når det er lyd rundt han :dead: han koser seg ellers, og det gjør jeg også :Heartred
Når jeg kommer hjem fra jobb, så kravler han opp i fanget og leter etter puppen :D
Ønsker virkelig å amme til hvertfall ett år, to mnd til :)
Takk for erfaringen din, og takk for at du bumpet :happy::Heartred
 
Selv om du ikke får ut melk hjelper pumping på å opprettholde produksjonen :) Kanskje håndmelking fungerer bedre? Min er eldre og puppoman da, men både 2 og 3 dager uten amming har vært problemfritt. Dog, det er umulig å spå på forhånd.

Krysser fingrene for at dere får til å fortsette så lenge dere ønsker :) kanskje legge opp til veldig rolige ammestunder når dere møtes igjen slik at han ikke blir distrahert? Amming i bæresele har alltid vært gull for min når det har vært spennende omgivelser :)
 
Selv om du ikke får ut melk hjelper pumping på å opprettholde produksjonen :) Kanskje håndmelking fungerer bedre? Min er eldre og puppoman da, men både 2 og 3 dager uten amming har vært problemfritt. Dog, det er umulig å spå på forhånd.

Krysser fingrene for at dere får til å fortsette så lenge dere ønsker :) kanskje legge opp til veldig rolige ammestunder når dere møtes igjen slik at han ikke blir distrahert? Amming i bæresele har alltid vært gull for min når det har vært spennende omgivelser :)
Hvordan gjør man det egentlig i bæresele? Har aldri forstått det ordentlig:p er ergobaby 360 brukende til det?

Jeg hatet å amme nr 1 da vi hadde problemer hele veien, denne gangen elsker jeg det :Heartred jeg får til håndmelking litt, men blir litt sliten i hendene :hilarious:
 
Hvordan gjør man det egentlig i bæresele? Har aldri forstått det ordentlig:p er ergobaby 360 brukende til det?

Jeg hatet å amme nr 1 da vi hadde problemer hele veien, denne gangen elsker jeg det :Heartred jeg får til håndmelking litt, men blir litt sliten i hendene :hilarious:

Hehe, det er ikke såå vanskelig som det virker som. 360 fungerer, selv om det ikke er den letteste pga kjipt midjebelte. Jeg har ammet i en haug andre seler da. Løsner midjebeltet og skulderstroppene slik at baby kommer i høyde med puppen, også flytter selen over på sida du skal amme fra. Også stramme inn igjen når baby er i riktig posisjon. Jeg trengte iblant å holde på puppen i tillegg, men man får en helt annet frihet, har ammet meg gjennom helgehandel, ikea-turer, gågata i sentrum, skogsturer etc etc. Og mini har alltid digga det!

Sånn som på bildet her egentlig https://www.carrymeaway.com/learncenter/best-carriers-for-breastfeeding-an-older-infant-or-toddler/ senker hele selen, også opp igjen når man er ferdig. Stor fordel med enkelt tilgjengelig ammetøy da
 
Hehe, det er ikke såå vanskelig som det virker som. 360 fungerer, selv om det ikke er den letteste pga kjipt midjebelte. Jeg har ammet i en haug andre seler da. Løsner midjebeltet og skulderstroppene slik at baby kommer i høyde med puppen, også flytter selen over på sida du skal amme fra. Også stramme inn igjen når baby er i riktig posisjon. Jeg trengte iblant å holde på puppen i tillegg, men man får en helt annet frihet, har ammet meg gjennom helgehandel, ikea-turer, gågata i sentrum, skogsturer etc etc. Og mini har alltid digga det!

Sånn som på bildet her egentlig https://www.carrymeaway.com/learncenter/best-carriers-for-breastfeeding-an-older-infant-or-toddler/ senker hele selen, også opp igjen når man er ferdig. Stor fordel med enkelt tilgjengelig ammetøy da
Skal prøves hvertfall! :happy:
 
Back
Topp