Frykten om flerlinger

Tullerulle

Forelsket i forumet
"Tenk om vi får trillinger?" sa plutselig gubben. Å dåne! Flere som har flerlingsfrykt? Alle barn er velkomne altså, men når det ikke var helt planlagt i førsteomgang, så ja... :)

Ja! Min samboer har tvillinger i slekta, så er en mulighet for vi får tvillinger. Har litt lyst til å finne ut dette snart med en ultralyd!

Kjæresten min sier at vi sikkert får to, han spøker, men så sier han at han tror det også kan være sant i fullt alvor. Jeg vet ikke jeg hehe, aner ikke hvor han har det fra egentlig :p

Som du sier, alle barn er velkomne hos oss, men det blir nok en annen utfordring enn det jeg hadde sett for meg :p

Jupp, men tidlig ul viste heldigvis bare én denne gangen! :)

Ja! Min samboer har tvillinger i slekta, så er en mulighet for vi får tvillinger. Har litt lyst til å finne ut dette snart med en ultralyd!
Samboeren din kan ikke påvirke om dere får tvillinger, det er kun opp til deg og dine gener. Om dere får en datter er det derimot mulig at hun kan arve muligheten for å få tvillinger fra sin far :)

husk at det kun er genetisk fra mors siden, og kun da til døtre igjen, det har med at noen slipper flere egg om gangen i mnd og dette kan arves fra mor til datter. Så dette igjen er også kun om det er toeggede i familien. Eneggede er tilfeldigheter som råder ;)

spennende uansett :)

Det er vel mer det at vi ser at det er fullt mulig, og at det er oss såpass nært. Tror det vil være mer en nok med en første gang! Men skjer det, så skjer det :)

Ikke noe frykt for det, annet enn at det gir høyere risiko for at noe skal gå galt under svangerskapet.

Men fikk se idag at det kun r 1

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

To skulle alltids gått greit tenker jeg, men tre??? Da tror jeg vi måttet flytte nærmere familie!

Det er både tvillinger og trillinger i min familie. Og jeg var gravid med tvillinger sist, men mista den ene, så ja frykten for flere er der:p

Spennende tanke. Men om det er to blir det fryktelig hektisk!

Frykten var veeeeeldig tilstede. Min morfar var tvilling. Toegget sådan, så har det i slekta.. så i tillegg til at denne graviditeten var langtfra planlagt bestemte jeg meg for å ta tidlig ul for å vite hvor mange det var. "Heldigvis" bare en denne gangen også! Ikke det at to stk hadde vært verdens undergang, men tre barn med mindre enn 15 mnd mellomrom ville blitt innmari tøft tror jeg.. Så jeg gleder meg over det ene lille bankende hjertet, og er veldig glad for at jeg sjekka det tidlig slik at jeg slapp å gå og fundere så mye på det :)

Jeg må jo nesten føye til at det er utrolig herlig å ha tvillinger da :D

Jeg har det i genene mine, så var stor sannsynlighet for at det ble tvillinger her! Var på tidlig ul forrige uke, og det første samboeren min spurte om var om det var flere enn 1 inni der. hehe :P viste bare 1 på den ul. Så får stole på det :)

Samboeren din kan ikke påvirke om dere får tvillinger, det er kun opp til deg og dine gener. Om dere får en datter er det derimot mulig at hun kan arve muligheten for å få tvillinger fra sin far :)
Jeg vet at det med toeggede tvillinger er arvelig, men bare fra morssiden. Men må da nesten fortelle om min farfar, for han og farmor fikk toeggede tvillinger. I tillegg hadde farfar to brødre som også fikk toeggede tvillinger med sine koner. Det er litt godt gjort :D

da vi holdt på med prøverør, så satte de 3/4 ganger inn 2 egg. Og jeg var like forberedt begge ganger på at nå blir det tvillinger, men den gang ei. Har alltid hatt lyst på tvillinger. Men har sagt at det må jo være mye enklere å få tvillinger først, å så få en til etterpå. For når en da har hatt 2 på en gang, så virker 1 så utrolig enkelt. I teorien hvertfall!

Jeg hadde ett ørlite håp om at det muligens var 2 inni hulen nå, men det var bare en. Og er mer enn takknemlig for det! :)

Jeg håpet på to i dag pga kvalmen, men var "dessverre" bare en spire der inne. Vet dog at jeg blir glad for det i april når nurket skal ammes ;)

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Back
Topp