Frykten for å miste

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Virker som at "alle" rundt meg mister, og at det er helt vanlig.
Jeg blir så utrolig nervøs, og tør ikke å slippe gleden løs.

Jeg har bestilt tidlig UL i uke 9, men nå vurdere jeg også å ta en i uke 6 (evt flytte den fra uke 9 til 6). Hva synes dere?

Man vet jo aldri. Føler også det er mange som mister. Men tenk på alle som ikke mister da ?:) jeg venter med tidlig ul til 12 uker. For da får man hvertfall se babyen. Var med ei venninne nettopp og hun var 7 uker, og det var lite å se :p

Ville tatt begge :p I uke 6 skal man i utgangspunktet klare å se hjerte som har begynt å slå. Hvis jeg hadde sett ett hjerte banke hadde hvertfall jeg blitt mer beroliget :)

Jeg tror jeg ville tatt den i uke 9 og så heller en litt senere. Feks i uke 12-14. For i uke 6 er det ikke stort å se....

Det er veldig veldig mange som mister, desverre.
Men prøv å tenk på at de mister fordi det er noe galt med fosteret.
Det er naturens gang desverre, men også godt at kroppen "ordner opp".

Er selvfølgelig livredd selv, hele tiden, hele dagen, men som regel så går det bra<3
Tenk på hvor mange friske og nydelige barn det er der ute:)

Jeg hadde tatt begge UL... :-)
Jeg selv er livredd å miste igjen. Har aldri tenkt over det, før jeg hadde en MA med nr 4. Det er nesten at jeg går utifra at det går galt :-(
Masse lykke til!

Skjønnar utruleg godt kva du meinar! Er no sjølv i uke 6 og allerede tatt to UL. forrige fredag var det så vidt dei fant noko spire inni fostersekken (frykt for svangerskap utanfor livmor). Var ide ho skulle gi seg at spiren bestemte seg å komma fram. Var innom i dag pga frykt for SA - blødd mykje itillegg til store klompar som kom ut. Da såg han hjerte slå <3 Men det var ikkje noko poeng for meg å sjå for eg såg ingen ting bortsett frå at fostersekken hadde blitt større. Skal no tilbake i veke ni for da får ein sett MYKJE meir :) Lykke til videre :)

Det er ikke uvanlig å miste rundt uke 4-6, men med de aller fleste går det fint :) vent til etter uke 9, da er det mere å se!

Tusen takk damer!
Jeg venter til uke 9, bare litt redd for å komme på UL da også er det ingenting der...men men, får ikke gjort noe med det.

Skjønner at du er redd! Jeg tenker mye på det jeg og, og i forrige graviditet var jeg helt nervevrak.
Pga. prøverør får jeg UL rundt uke 7, og det er veldig godt å se hjertet slå. Jeg har også tenkt til å gjøre som sist, og bestille meg privat UL i uke 12. Det var fantastisk å se den lille babyen på 3d ul i uke 12. Hun lekte med navlestrengen, og var så fin :love017

Jeg klarte å roe meg ned i noen dager, men nå er angsten tilbake for fullt. Jeg sjekket der jeg har bestillt i uke 9, om de kunne neste uke (jeg er 6 uker i morgen), men de hadde stengt frem til jeg har bestillt. Panikk!

Tenker på det hele tiden selv. Men må prøve å legge vekk de tankene. Er ikke lett. Skal på ul når jeg er 8-9 uker på vei.

Mamma til Herman venter lillebrøster mars 2014
Taster på appen :-)

Er helt sikker på at jeg skal miste. Har mistet mange ganger før. Og siden jeg ikke har noen symtomer regner jeg med jeg mister igjen. Derfor lar jeg igrunn ikke svangerskapet gå inn på meg i det hele tatt. Prøver ikke tenke på det i det hele tatt. Kommer jeg til uke 7 får vi heller begynne tenke på det. Har mistet alle i uke 5/6.

Termin 11 mars 2014 ♡

Kommer jeg til uke 8 tror jeg at jeg vil føle meg bedre..

Skjønner godt at du er redd, det er jo mange som mister, men det går som regel veldig bra, er jo enda fler som ikke mister :) jeg prøver å ikke ha noen forhåpninger (lettere sagt enn gjort) før det er gått en stund, for å spare meg selv tilfelle det ikke skulle gå bra. Funker ganske bra for meg :)

Tror du må prøve å tenke at dette går bra! Hvis du skulle være så uheldig å miste så er det for en grunn, eksempelvis at embryoet ikke er friskt. Jeg skjønner angsten din godt, men den kan stresse deg mer enn den godter deg! Masse lykke til på ul i uke 9! :) Jeg har også fikset meg tidlig, i uke 6 er det ikke garanti at du vil se hjertet slå og da kan du risikere å bli enda mer stresset! Heier på deg og lille spire

Jeg var akkurat sånn forrige svangerskap, livredd! Jeg hadde mange ul, men det er egentlig helt unødvendig. Man blir beroliget der og da, men etter det har man ikke kontroll igjen, og man blir like bekymret. Sannsynligheten er stor for at det kommer til å gå bra :) Angsten blir litt bedre når du begynner å kjenne liv. Også kan du kjøpe doppler så du kan høre hjertelyden etter uke 12 :)

Jeg skjønner at du er redd for å miste. Det er jeg også. Jeg har aldri mistet før og tenker at en gang må jo være den første, Og denne gangen klarte vi det så lett.
Ta begge ul du :-)

Dere er fantastiske, tusen takk for mange gode ord! Det beroliger meg, igjen tusen takk :)

Jeg vet hvordan du har det. Med førstemann var jeg livredd og var på privat UL rundt uke 7-8. Jeg brukte mye tid på å være redd gjennom hele svangerskapet. Det er ikke noe gøy :( det gikk jo veldig bra.
Dessverre mistet jeg nå sist, så denne gangen prøver jeg å ikke tenke så mye. Bare lar dagene gå frem til første UL, som er i august.
Ta så mange UL du vil, men jeg syns at etter uke 8 er best :)

Back
Topp