Frykt for spontanabort

Lillemy1

Flørter med forumet
Hei!

Det har seg sånn at vi nå har fått positive graviditetstester. Jeg er student og i praksis på sykehus og må derfor si til avdelingen min at jeg er gravid, da vi kan komme bort i både pasienter som skal ta cellegift og følge på røntgen.
Min værste frykt er å ha sagt til avdelingen at jeg er gravid, og deretter si "nå har jeg spontanabortert.."
Jeg er 24 år, så vet at jeg ikke har like høy spontanabortrisiko som de over 44 år.
Jeg er nå 16 dpo, noen her som har fått kjemisk nå? vet det er 50/50 om man får kjemisk eller ikke.
Når man leser inne på forumet virker det som om de aller fleste opplever SA eller MA, selv om jeg vet dette ikke er tilfelle statistisk sett. Hadde vært mye lettere dersom vi kunne holdt alt hemmelig til uke 12, uten å måtte forklare flere dersom det ikke gikk.
Noen trøstende ord der det har gått bra?
 

Vedlegg

  • 50058574_379470805950205_2295174026982588416_n.jpg
    50058574_379470805950205_2295174026982588416_n.jpg
    69,3 KB · Visninger: 73
Er i samme situasjon og synes heller ikke det er noe særlig å måtte si noe så tidlig. Jeg skal fortelle det til sjefen om noen dager og da er jeg 4+6. Resten av avdelingen trenger ikke å få vite det, men situasjonen er slik at de kommer til å skjønne det..
 
Er i samme situasjon og synes heller ikke det er noe særlig å måtte si noe så tidlig. Jeg skal fortelle det til sjefen om noen dager og da er jeg 4+6. Resten av avdelingen trenger ikke å få vite det, men situasjonen er slik at de kommer til å skjønne det..

Jeg må nok si det til både veileder og sjefen, men trenger ikke si noe før jeg hvertfall er 5+0. Har to nattevakter da, så håper ikke jeg trenger å si noe før 5+4. Synes likevel det er alt for tidlig og redd resten av avdelingen skal skjønne det når vi skal fordele pasienter.