Frykt for å abortere

P

Pcosogprover

Guest
Jeg tenker nesten alt for mye på om jeg mister spira. For hver gang jeg kjenner noe i magen, så er jeg redd det skal gjøre bittelitt mer vondt og følge med en blødning.. er så tungt å gå sånn, for jeg vil jo ikke det, vil ikke tenke slik! Dette er første gang jeg er gravid noensinne, og jeg har lest så mye om hvor "vanlig" det er å miste første gang før det evt. går bra, at jeg nesten går og venter på å miste så vi kan få til på nytt.. jeg vet det er kjempeteit, men jeg vet ikke hvordan jeg skal la være å tenke slikt :(
 
Jeg skjønner frykten din, og jeg tror at de aller fleste kjenner på den følelsen i starten. Det gjør det ikke bedre ved å lese inne på forum, man kan bli ganske så nervøs av bare det. Jeg har selv mistet 3 ganger, men jeg har også 2 fullgåtte svangerskap bak meg. Nå er jeg gravid igjen med nr 3 og kjenner selvsagt på frykten over å miste. Samtidig så er det dessverre ikke noe man kan råde over. Mister man så er det som oftest en grunn for det, barnet er ikke levedyktig. Vet det ikke er lett, men prøv å senke skuldrene dine og ta dag for dag som de kommer, det er som sagt ikke mye man kan gjøre, kroppen styrer dette selv ;)
 
Enig med FruMille over her, jeg har også 2 barn fra før og jeg har mistet en gang for 5 år siden. Ingen hyggelig opplevelse. Men det er jo faktisk kroppene våre som rydder opp. Det er vondt og trist, men som regel går det jo bra! :Heartred:Heartred
 
Jeg tenker nesten alt for mye på om jeg mister spira. For hver gang jeg kjenner noe i magen, så er jeg redd det skal gjøre bittelitt mer vondt og følge med en blødning.. er så tungt å gå sånn, for jeg vil jo ikke det, vil ikke tenke slik! Dette er første gang jeg er gravid noensinne, og jeg har lest så mye om hvor "vanlig" det er å miste første gang før det evt. går bra, at jeg nesten går og venter på å miste så vi kan få til på nytt.. jeg vet det er kjempeteit, men jeg vet ikke hvordan jeg skal la være å tenke slikt :(

Helt normalt å være redd for det. Tror man blir ekstra redd av deg av å lese her inne. Det går nok helst bra. ❤❤ Vanskelig, men prøv og slapp av.

Jeg har tre barn, med to fullgåtte svangerskap og aldri mistet. (Tvillinger på første)
 
Jeg kjenner også på denne frykten hver dag..mistet i uke 7 første gang jeg var gravid, noe som var veldig vondt!
Men fikk en ny spire som klamret seg fast to mnd senere :Heartred
Nå er jeg 5 uker (tror jeg), og håper virkelig spiren blir til en fin baby om noen mnd :happy7

Lykke til - så krysser jeg det jeg har for at alle har spirer som klamrer seg fast :love7
 
Helt vanlig tanke. Venter mitt fjerde barn, men bekymrer meg likevel.. mistet tidligere i sommer, men ble heldigvis kjapt gravid igjen. :Heartred
Krysser fingrene for at det går bra med oss alle :)
Prøv så godt du kan å nyte tilværelsen:)
 
Føler med deg! Har 2 barn fra før, men også 3 spontanaborter! Så frykten er der absolutt.. Ikke noe gøy, selv om dette svangerskape ikke var planlagt, så er jeg livredd for å gå gjennom enda en SA!
 
Det kan være du allerede har mistet før uten og være klar over det. Er ofte at SA kommer sammen med mensen, bare en som er litt kraftigere enn vanlig. Det er heller ikke alle som får SA, anbefaler deg og ikke lese så mye på det. Mister du, er det nok en grunn til at kroppen slipper, er desverre ingen trøst i det!

Det skal og sies at dette er en frykt jeg har selv.

Når jeg gikk gravid med datteren var det en evig kamp.

Hadde mål som jeg holdt meg til, nå er vi komt til den og den uken = mindre sjanse, nå gjør de alt for å hjelpe osv. Det var noe hjelp i det.

Har enda frykt denne gangen, hver gang jeg går på do er jeg redd for at jeg blør. Men kjenner også er noe holdet på ❤
 
Sniker fra februar.
Jeg tror vi bare må innse at ubekymret fremtid er over :p
Jeg har mistet flere ganger selv, det er dritt. Men det har gått over for min del. Nå er jeg derimot I uke 21 og er bekymret. Har ikke kjent noe særlig bevegelse og liv i det siste og lurer på om det er noe galt.

Ser at dette innlegget ikke hjelper noe særlig. Men ville bare si at det er helt normalt, vi er nok bekymret og redd
 
Så godt å lese kommentarene deres <3 jeg leser kanskje litt for mye rundt på nett og må nesten heller bare roe litt ned og forsøke å ikke tenke så mye på det :)

Jeg har nok aldri mistet før. Hatt PCOS i mange år, og ikke hatt mensen da på mange år, bare en gang i året. Men jeg har hver måned tatt tester uansett, for å være helt sikker, ettersom at jeg ikke hadde kontroll på syklus :)

4+3 idag (tror jeg), og i følge statistikk er det da 79,2% sjangs for at det går bra! I morgen 80 % :D kan lese av sjangs for å miste også, men jeg viller heller se på sjangs for at det går bra :)
 
Så godt å lese kommentarene deres <3 jeg leser kanskje litt for mye rundt på nett og må nesten heller bare roe litt ned og forsøke å ikke tenke så mye på det :)

Jeg har nok aldri mistet før. Hatt PCOS i mange år, og ikke hatt mensen da på mange år, bare en gang i året. Men jeg har hver måned tatt tester uansett, for å være helt sikker, ettersom at jeg ikke hadde kontroll på syklus :)

4+3 idag (tror jeg), og i følge statistikk er det da 79,2% sjangs for at det går bra! I morgen 80 % :D kan lese av sjangs for å miste også, men jeg viller heller se på sjangs for at det går bra :)
Har pcos selv og det tok 8år før vi ble gravid med mini og 2MA på veien.

Jeg gikk på flere hormonkurer, men det gikk ikke. Når vi nesten hadde spart til ivf ble vi gravid uten hjelp = datter på 1½år ❤

Nå har jeg spist og levd slik det er best rundt pcos. 10kg ned og fikk klarsignal på at det var få til null cyster på eggstokkene.

Det satt visst siden det ble positiv test 4+3 i følge mens
 
Skjønner frykten din så veldig godt!! Jeg har selv mistet 3 ganger på under ett år. Helt forferdelig. Har ingen barn. Men for meg hjelper det å være åpen med de nærmeste, og jeg holder ikke graviditeten skjult denne gangen. Fikk også time hos jordmor i går, 4+1, og det hjalp veldig. I tillegg er jeg sykemeldt den første tiden nå, for å stresse ned, og prøve å nyte graviditeten :):Heartred Stort sett går det heldigvis bra!
 
Føler med deg ❤️ Går med akkurat samme følelse selv. I dag gikk jeg tur i skogen med bikkja, og hadde litt vondt, type menssmerter, så jeg putta hele hånda i buksa for å kjenne etter om set var blod der :p Godt ingen gikk forbi.
 
Føler med deg ❤️ Går med akkurat samme følelse selv. I dag gikk jeg tur i skogen med bikkja, og hadde litt vondt, type menssmerter, så jeg putta hele hånda i buksa for å kjenne etter om set var blod der :p Godt ingen gikk forbi.

Hehe, jeg er også slik.. men så vet jeg ikke hvilke smerter som kan bety SA, jeg har alt fra murringer til stikkinger, enkel og stingaktig vondt..
 
Hehe, jeg er også slik.. men så vet jeg ikke hvilke smerter som kan bety SA, jeg har alt fra murringer til stikkinger, enkel og stingaktig vondt..

Jeg opplevde en SA i uke 5+et eller annet før jeg ble gravid med sønnen min. Helt «vanlige» menssmerter hadde jeg da... Og det er jo det som er vanskelig, mange av symptomene for mensen og tidlig graviditet er ganske like, og for tidlig SA også.
Men, det går som oftest bra ❤️
 
Kjenner meg veldig igjen, og "leter" nærmest etter symptomer på SA. Tenker at det er egentlig for godt til å være sant. Har innsett for at ukene skal gå, så må jeg rett og slett ikke tenke så mye over at jeg er gravid (selvsagt skal jeg behandle kroppen min pent og ta de vitaminene en skal ha), men jeg må endre fokus til noe annet og la naturen gå sin gang. Går det fint (som det mest sannsynlig gjør) så blir jeg veldig glad, og går det gale så er det bare å prøve igjen :)
 
Back
Topp