Frustrert

2 søte små

Forumet er livet
Januarskatter 2015
Augustbarna 2021
Jeg har nettopp vært på ferie i dyreparken med barna og mine foreldre. Kost oss, men med 4 barn kan det selvsagt bli noe uenigheter underveis. Nr 3 i søskenflokken har noen nykker hvor hun låser seg når hun først har bestemt seg for noe (blir 6 år i år). Hun er en veldig bestemt person som kan være ganske så egenrådig og fastlåst i sine meninger, tanker og påfunn. Det toppet seg siste dag i parken da mormor hadde bestemt seg for at hun ønsker å ha bilde med alle barnebarna. 5.5 åringen hadde bestemt seg for at hun ikke ønsket å bli med på bildet akkurat da, sa klart nei på en grei og fin måte at hun ikke ønsker. Resultatet blir at mormor blir fornærmet, sur, og truer med å ikke ville være mer med barnebarna, og at hun ødelegger hele turen, hun er bortskjemt og at jeg som mor må stå i støyten og tvinge henne til å bli med på bilde når hun som mormor ønsker dette. 5 åringen skal ikke få bestemme når hun vil bli tatt bilder av eller ei, og vi som foreldre syr puter under armene hennes med å la henne få bestemme dette selv.

Kjenner jeg blir oppgitt, vet 5 åringen kan styre veldig, og har en sterk personlighet, som kan låse seg når hun først har bestemt seg for noe, men at mormor da skal bli så sur og true med både det ene og det andre, fordi hun ikke får bildet hun vil når hun vil, da kjenner jeg at jeg gidder ikke å diskutere. Å forklare til mormor at vi har resten av dagen, evt dagen etter med å ta bilder, vi trenger nødvendigvis ikke å ta bildet akkurat da, nei det funker ikke, fordi hun skal bestemme. Kjenner det er slitsomt å dra på tur med dem da de skal bestemme alt, og alt skal gå etter deres pipe. Barna skulle ikke få leke på lekeplassene underveis i parken, bob bane/tømmer renna skulle vi knapt få ta, for vi var i parken for å se på dyrene. Mormor skal ihvertfall ikke sitte og se på at vi tar aktiviteter underveis fordi hun vil se på dyr og barna skal være med. Barna likte å se dyrene, men de ønsket selvsagt også å gjøre andre ting også, og trengte ikke se på dyrene i flere timer. Kjenner jeg blir dratt mellom alle, fordi forsvarer jeg barna, syr jeg puter under armene på barna som gir etter for barnas ønsker om å prøve andre ting også enn bare å se på dyra.. for mormor sine behov kommer først. Vi var i parken i en periode med lite kø, så køene til tømmerrenna osv tok kort tid (5-10 min max).
Beklager langt innlegg, måtte få ut litt frustrasjon.
 
Back
Topp