Frustrert!

Stabæksvensken

Flørter med forumet
Som noen av dere sikkert har fått med dere har jeg vært på mye ekstra kontroller på sykehuset pga lite fostervann og liten unge.

32+2 fikk beskjed om at ungen var liten
34+2 fortsatt liten unge, lite fostervann
35+2 veldig lite fostervann, nesten satt igang
35+4 litt mer fostervann, hodemål stemmer ikke (Har "krympet" siden 34+2)
36+2 fortsatt lite fostervann
36+5 litt mer fostervann
37+0 lik mengde fostervann, hodemål litt større enn ved 35+4, likt som ved 34+2.

Venter nå på ny kontroll ved 38+0.
Har blitt veldig sliten i hodet av alle disse kontrollene og det å aldri vite når jeg drar dit om jeg skal settes igang eller ikke, og jeg er helt utslitt når jeg kommer hjem. Sa det til legen i dag og hun mente at nå kunne jeg vente en uke til neste kontroll, så jeg slapp å komme to dager i uka. Der og da hørtes det bra ut.

Men nå sitter jeg og er bekymret siden det er så lenge til neste kontroll. Ikke lett å være gravid...
 
Som noen av dere sikkert har fått med dere har jeg vært på mye ekstra kontroller på sykehuset pga lite fostervann og liten unge.

32+2 fikk beskjed om at ungen var liten
34+2 fortsatt liten unge, lite fostervann
35+2 veldig lite fostervann, nesten satt igang
35+4 litt mer fostervann, hodemål stemmer ikke (Har "krympet" siden 34+2)
36+2 fortsatt lite fostervann
36+5 litt mer fostervann
37+0 lik mengde fostervann, hodemål litt større enn ved 35+4, likt som ved 34+2.

Venter nå på ny kontroll ved 38+0.
Har blitt veldig sliten i hodet av alle disse kontrollene og det å aldri vite når jeg drar dit om jeg skal settes igang eller ikke, og jeg er helt utslitt når jeg kommer hjem. Sa det til legen i dag og hun mente at nå kunne jeg vente en uke til neste kontroll, så jeg slapp å komme to dager i uka. Der og da hørtes det bra ut.

Men nå sitter jeg og er bekymret siden det er så lenge til neste kontroll. Ikke lett å være gravid...
Uff det må være frustrerende ja, men hvor lenge skal de la deg gå sånn? Har de ikke snakket om igangsetting? Høres ikke gunstig ut for den lille
 
Uff det må være frustrerende ja, men hvor lenge skal de la deg gå sånn? Har de ikke snakket om igangsetting? Høres ikke gunstig ut for den lille
Aner ikke hvor lenge. Har inntrykket av at de har vurdert igangsettelse hver gang. Jeg var veldig innstilt på at nå som jeg var bikket 37 uker, så ville de sette meg igang, har fått inntrykket av at de ville gjøre det, men er vel egentlig ikke noen som har sagt det direkte. Så ble egentlig skuffet da de ikke gjorde det.

Og nå når det skal gå en uke til neste kontroll, tror jeg ikke jeg klarer å slappe av. Føler nesten at de ikke tar det seriøst nok (selv om de sikkert gjør det), men har liksom blitt vant til å være der ofte.
 
Jeg føler de er litt seie på å sette i gang folk. Har du sykehus plass i oslo? Det virker som det skal unngås for alt. Helt til det virkelig står om liv. Og det er ikke noe hyggelig. Ja skjønner at du er bekymret, men spør om å få komme litt tidligere enn om 1 uke. da det kanskje beroliger deg litt i forhold til alle beskjedene du har fått. For mor burde også bli ivaretatt i svangerskapet syns jeg
 
Jeg føler de er litt seie på å sette i gang folk. Har du sykehus plass i oslo? Det virker som det skal unngås for alt. Helt til det virkelig står om liv. Og det er ikke noe hyggelig. Ja skjønner at du er bekymret, men spør om å få komme litt tidligere enn om 1 uke. da det kanskje beroliger deg litt i forhold til alle beskjedene du har fått. For mor burde også bli ivaretatt i svangerskapet syns jeg
Skal føde på Bærum. Er nok meget mulig jeg ringer og hører om jeg kan få en sjekk litt tidligere.
Var på helsestasjonen i dag og jordmor der sa at jeg kunne jo spørre om de kunne sette meg i gang neste gang jeg er der, da hun skjønte hvor ille jeg syntes det var å gå sånn.

Skulle ønske at det var hun legen jeg traff på lørdag, som var der i går, hun virker som hun var interessert i å ivareta meg også opp dette, ikke bare ungen. (Men hun er kun på Bærum i helgen nå, ellers er hun visst på Kongsberg tror jeg det var)
 
Som noen av dere sikkert har fått med dere har jeg vært på mye ekstra kontroller på sykehuset pga lite fostervann og liten unge.

32+2 fikk beskjed om at ungen var liten
34+2 fortsatt liten unge, lite fostervann
35+2 veldig lite fostervann, nesten satt igang
35+4 litt mer fostervann, hodemål stemmer ikke (Har "krympet" siden 34+2)
36+2 fortsatt lite fostervann
36+5 litt mer fostervann
37+0 lik mengde fostervann, hodemål litt større enn ved 35+4, likt som ved 34+2.

Venter nå på ny kontroll ved 38+0.
Har blitt veldig sliten i hodet av alle disse kontrollene og det å aldri vite når jeg drar dit om jeg skal settes igang eller ikke, og jeg er helt utslitt når jeg kommer hjem. Sa det til legen i dag og hun mente at nå kunne jeg vente en uke til neste kontroll, så jeg slapp å komme to dager i uka. Der og da hørtes det bra ut.

Men nå sitter jeg og er bekymret siden det er så lenge til neste kontroll. Ikke lett å være gravid...
Vært på kontroll i dag 38+0, litt mindre fostervann nå, men over grensen, så ny kontroll på torsdag.
Har innstilt meg på at ungen ikke kommer før i juli og da er det ikke så slitsomt med alle kontrollene.
 
Back
Topp