frustrert..

mammaa94

Flørter med forumet
Nå veit jeg snart ikke hva jeg skal gjøre. Er i uke 36+3 og de siste 4 dagene har formen vært helt på bånn. Har så vondt i hodet at jeg sliter med å sove og slappe av, hodepinen sitter fremst i pannen/øynene, det er en skikkelig pressende og stikkende følelse. Blir snart gal av det her, har prøvd å ta paracet men det hjelper ikke i det hele tatt.

I går kveld ringte jeg på legevakten, da fikk jeg beskjed om å ringe til føden. Gjorde det og fikk beskjed om å komme inn en tur. Der ble det målt blodtrykk, sjekket urin og ctg måling. Alt stod bra til, fikk beskjed om å reise hjem å ta paracet og hvis det ikke ble bedre til neste morgen skulle jeg ringe tilbake eller ringe til legen.
Har nesten ikke sovet i natt pga denne hodepinen så ringte til legen i dag tidlig, fikk time og da sjekket de blodtrykket og urinen igjen, får så beskjed om å reise hjem og spise paracet, og hvis det ikke ble noe bedring til i morgen skulle jeg ringe tilbake, men det var nok ingen ting å gjøre med det, for kan ikke ta noe som er sterkere enn paracet.

Føler at de ikke tror på meg! Og hvorfor skal jeg proppe i meg paracet når det ikke fungerer!?
Jeg er ikke den som reiser til legen for det minste, jeg venter heller å ser hvordan det går i løpet av noen dager, men nå så kjenner jeg at det er noe som er galt men jeg veit ikke hva! Jeg blir så frustrert når jeg føler at de ikke tror på meg! De sier jeg skal ringe tilbake hvis jeg ikke blir bedre, men føler at jeg ikke kommer noen vei uansett.. så mister litt av den troen på at jeg kan få hjelp.

Noen som har noen tips på hva jeg kan gjøre?
Mister snart alt håp her, for har så vondt og er så sliten :(

Nå vet jeg lite om situasjonen rundt deg - men tror du ble prøve å legge til rette for å slappe av - kanskje søvnen da kommer. Og ting blir bedre!

Kroppen tappes når man ikke får søvnen og ting kan føles veldig ille - selv om prøver de tar er fine. Jeg hadde i alle fall ikke tatt noe Paracet om jeg viste den ikke virket.

Nå vet jeg lite om situasjonen rundt deg - men tror du ble prøve å legge til rette for å slappe av - kanskje søvnen da kommer. Og ting blir bedre!

Kroppen tappes når man ikke får søvnen og ting kan føles veldig ille - selv om prøver de tar er fine. Jeg hadde i alle fall ikke tatt noe Paracet om jeg viste den ikke virket.

Skal se hva jeg får til! håper jeg får til å sove litt mer i natt. Jeg tar paracet i et lite håp om at det kanskje vil fungere, men nå er det stopp fra min side hvertfall :)

Spis, drikk og sov! Det har hjulpet meg når jeg kjenner hodepinen komme. God bedring <3

Føler jeg spiser og drikker normalt, så det er hvertfall ikke noe problem :) Krysser fingrene for at jeg får sove litt bedre i natt og prøver å ha et lite håp om at hodepinen vil slippe! Takk <3

Takk for svar!
Kan høre med de på sykehuset når jeg skal dit på Torsdag hvis det ikke har blitt noe form for bedring!
Tusen takk :)

Jeg hadde det slik som deg sist svangerskap skjønner du. Ble sjekket for SF flere ganger, hodepinen bare fortsatte. Tilslutt mente en lege at det rett og slett var bihulebetennelse, fikk antibiotika og merket bedring dagen etter. Ikke noe godt å gå rundt med dundrende hodepine:sorry:

Nå veit jeg snart ikke hva jeg skal gjøre. Er i uke 36+3 og de siste 4 dagene har formen vært helt på bånn. Har så vondt i hodet at jeg sliter med å sove og slappe av, hodepinen sitter fremst i pannen/øynene, det er en skikkelig pressende og stikkende følelse. Blir snart gal av det her, har prøvd å ta paracet men det hjelper ikke i det hele tatt.

I går kveld ringte jeg på legevakten, da fikk jeg beskjed om å ringe til føden. Gjorde det og fikk beskjed om å komme inn en tur. Der ble det målt blodtrykk, sjekket urin og ctg måling. Alt stod bra til, fikk beskjed om å reise hjem å ta paracet og hvis det ikke ble bedre til neste morgen skulle jeg ringe tilbake eller ringe til legen.
Har nesten ikke sovet i natt pga denne hodepinen så ringte til legen i dag tidlig, fikk time og da sjekket de blodtrykket og urinen igjen, får så beskjed om å reise hjem og spise paracet, og hvis det ikke ble noe bedring til i morgen skulle jeg ringe tilbake, men det var nok ingen ting å gjøre med det, for kan ikke ta noe som er sterkere enn paracet.

Føler at de ikke tror på meg! Og hvorfor skal jeg proppe i meg paracet når det ikke fungerer!?
Jeg er ikke den som reiser til legen for det minste, jeg venter heller å ser hvordan det går i løpet av noen dager, men nå så kjenner jeg at det er noe som er galt men jeg veit ikke hva! Jeg blir så frustrert når jeg føler at de ikke tror på meg! De sier jeg skal ringe tilbake hvis jeg ikke blir bedre, men føler at jeg ikke kommer noen vei uansett.. så mister litt av den troen på at jeg kan få hjelp.

Noen som har noen tips på hva jeg kan gjøre?
Mister snart alt håp her, for har så vondt og er så sliten :(
Jeg forstår frustrasjonen din, og det er vondt om man føler at man ikke blir hørt. Har du sagt rett ut hva du eventuelt er bekymret for?

Ut ifra det du skriver, så tenker jeg at alle som har tatt en kontroll på deg, er sikre på at det er trygt å la deg gå. Men det betyr selvfølgelig ikke at det ikke kan skremme deg, og det er smertefullt å gå med en slik hodepine.

Jeg ser at du får beskjed om å ta paracet, men at det ikke hjelper. Snakk med legen din om dette, for man kan også få paralgin forte under svangerskapet om det er nødvendig. Kanskje det kan hjelpe.

Jeg tenker også at du må ringe, om du ikke er bedre, fordi det er jo det de har bedt deg om. Forstår frustrasjonen din, men de ønsker jo at du tar kontakt om du ikke blir bedre, og da tenker jeg at det er lurt. Både for at du skal få en ekstra kontroll, og for at de skal se at du tar kontakt nok en gang fordi du har smerte. Kanskje de kan sjekke enda nøyere?

Det er utrolig vanskelig å ta den telefonen, om man føler at man ikke blir hørt. Men allikevel er det viktig. Det trenger jo ikke å være noe alvorlig, men som du sier så føler du at ikke alt er som det skal, og den følelsen er det viktig å finne ut av.

Håper noen lytter til deg! ♡ Lykke til.

Uff, føler med deg ❤️ men godt de ikke finner noe galt på prøvene da :)
Håper du får slappet av, at hodepinen gir ser og at du sover godt i natt, masse god bedring!❤️
Ikke noe godt å ha hodepine :(

Hva med å prøve en time hos naprapat? Det kan jo hende det er en skikkelig spenningshodepine og da hjelper ikke smertestillende, men en time eller to hos naprapaten gjør susen for meg ihvertfall :)

Back
Topp